Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4429 ggr
hindul
3/27/10, 2:22 AM

OT Samlar du på något?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är bara nyfiken - har du något du samlar på? Vad som helst.

Själv är jag löjligt förtjust i tekannor! Tycker om den runda, bulliga formen. Och så påminner de om varma, mysiga stunder i soffan med en bok, en filt och en god kopp te.

Har en liten samling på 11 st kannor. Bilden visar en kanna jag gjort själv. Den är skev, bucklig, klumpig och kräver nästan en kurs innan man kan hälla ur den, om man vill ha teet i koppen, men jag har gjort den själv!

Min mamma hävdar att man har en samling så snart man har 3 exemplar av något. Alltså samlar jag på katter, enligt henne. Levande, mjuka, goa katter alltså.

Vad samlar du på?

Annons:
Emo
3/27/10, 9:11 AM
#1

Charmig tekanna.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Ceciliaolucifer
3/27/10, 11:05 AM
#2

Jag samlar på illrar i sånna fall Skrattande. Har hela 5st!

Jag har inget som jag direkt samlar på sådär, jag antar att jag inte funnit min grej ännu.

Väldigt söt tekanna :)

Mari
3/27/10, 12:40 PM
#3

Jag samlar på Min Hästtidningar och annat som kommer ifrån Min Häst.
Saknas bara ett fåtal nummer sedan är min samling på tidningar komplett från första numret som kom 1972 till dagens.

Så fort samlingen är komplett, eller ja den blir nog aldrig komplett, då har jag tänkt börja leta efter nummer som är helt felfria som gärna även har affishen kvar inne i tidningen.

Det jag mest saknar nu är alla dessa saker som medföljde tidningen så som vykort, postrar, suddar, brevpapper mm

Någon som har och vill sälja? Flört

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

hindul
3/28/10, 4:17 PM
#4

Tack! Glad Jag är själv väldigt förtjust i min egenhändigt gjorda tekanna. Och ganska stolt över att ha klarat att göra en som faktiskt går att använda!

#3 Hästtidningar verkar lite smidigare att samla på, tar mindre plats än tekannor…

Mari
3/29/10, 12:00 AM
#5

#4 tidningarna tar ganska stor plats, just nu har jag 4 snart 5st banankartonger som är fyllda :-) Men vill egentligen ha de på hyllor eller ute för beskådning på något sätt men har varken plats eller funderat ut något bra sätt :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ceciliaolucifer
3/29/10, 5:45 AM
#6

#5 Coolt, du har ingen bild på din samling? är alla inplastade?

Annons:
Mari
3/29/10, 10:33 AM
#7

#6 Har ingen bild på hela samlingen men det ska väl gå att ordna någon gång. Alla är inte inplastade men de flesta av de äldre. Dock inte orginalinslagna då jag alltid öppnar och läser de nya jag får :-) Men inplastade med sånna här plastfickor man kan köpa just för tidningar.

Ingen som vet vart man kan köpa bra och billiga på nätet? Den affären jag brukade köpa av här i stan har slagit igen Rynkar på näsan

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

majkatt
3/29/10, 6:07 PM
#8

Jag samlar på mönster.

Stickat, virkat, broderi, sömnad och sånt. Tycker det är roligt sen kan man ju få användning av det oxå.

SusannAlg
3/30/10, 2:30 PM
#9

Hmmm jag får väl säga att jag är duktig på att samla på mej pysselmaterial…. pärlor, tyg, band, scrapping-saker… osv.. fast det är ju material som man kan göra något av, så jag vet inte om det räknas som "att samla på något"….

Jag samlar lite på majblommor… har ganska många från olika årtal. Annars samlar jag inte på nåt…. min mamma är väldigt bra på att samla… så jag har nog blivit lite avskräckt….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

hindul
3/30/10, 10:20 PM
#10

#8 Ja men mönster var väl en klok sak att samla på! Användbart, som du säger. Hur ser samlingen ut, har du något/några tema eller samlar du på dig allt du hittar?

#9 Hamstra material är jag också bra på! Om jag kommer på något jag vill göra, så vill jag inte behöva vänta flera dagar tills jag skaffat material, utan jag vill börja direkt. Därför är mitt hem fullt av diverse pysselmaterial…

Majblommor lät som en trevlig samling. Men hur får man tag på gamla majblommor?

majkatt
3/30/10, 10:43 PM
#11

jag har inget speciellt tema, jag tar det jag får tag i. skrev en insändare i mormors hemmets journal om att jag tog emot mönster om det va nån som ville bli av med. jag fick jättemycke.

SusannAlg
4/1/10, 3:06 PM
#12

Jag har ju köpt majblommor varje år ända sedan jag var liten, å så fick jag ett gäng av min gamla mormor. Så jag jagar inte direkt efter sådana jag inte har… men fortsätter med att köpa varje år. Synd bara att det inte står årtal på blommorna!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Mari
4/1/10, 3:54 PM
#13

#12 någonstans på internet har jag för mig att det ska finnas en förteckning med bilder på alla blommorna så man kan kolla upp ifrån vilket år de kommer ifrån, kanske även finns en bok?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
[Sephrenia]
4/2/10, 9:16 PM
#14

Jag samlade på gummiankor men säljer dom strax på tradera för jag har slutat, tappade intresset och tjusningen..

hindul
4/2/10, 11:07 PM
#15

Gummiankor?! Hur många har du och hur kom du på idén att samla på sådana?

[poppen]
4/3/10, 12:15 AM
#16

1. Har påbörjat en samling på muminobjekt.

2. Frimärken

3. Glansbilder

[Sephrenia]
4/3/10, 5:42 AM
#17

#15 Jag började samla för jag hittade märket Devil Duckie och blev över öronen förtjust i det där lite mer råa uttrycket i ankorna ^^ Sen blev det att alla ankor jag hittade samlades det på..

Jag tror jag var uppe i 270+ ankor innan jag började sälja och ge bort.. har kanske 40 kvar som är av den dyrare modellen (dvs devil duckies och luxury duck) den största ankan jag haft är större än ett mjölpaket på längden och bredden den minsta är lika stor som en enkrona.

Men som sagt har tappat intresset och samlar inte på något specefik just nu, får väll en ny samlar idé någon gång.

Upp till toppen
Annons: