Annons:
Etiketterpapperspysselscrapping
Läst 2793 ggr
sabines
5/8/10, 10:52 PM

Scrapbocking inspiration?!

Hej, jag är ny här och heter Sabine! Gillar att pyssla med allt möjligt egentligen så denna sidan borde ju passa mig! :)

Tänkte precis påbörja ett album med bilder från familjens semestrar och undrar om det är några här som håller på med scrapping som har lust att visa lite bilder som kan ge inspiriation? Skulle vara kul att se :)

(vet inte om det redan finns några såna trådar då jag inte kan se äldre inlägg just nu..)

Annons:
beem
5/8/10, 11:22 PM
#1

Själv håller jag bara på med digital scrapping. Jag vet inte om du sett men det finns ett forum för Scrapbooking men det hindrar ju inte att man kan fråga även här.

http://scrapbooking.ifokus.se/


Sorg är kärlek som blivit hemlös

sabines
5/8/10, 11:26 PM
#2

Jaha :) Det har jag inte sett, men tack så mycket! :) Du får gärna förklara det där med digital scrapping om du orkar och vill?! :)

beem
5/8/10, 11:46 PM
#3

Ja då arbetar man tex i Photoshop eller Paint shop pro. Man gör precis på samma sätt som "vanlig" Scrapbooking men skillnaden är att man gör det i datorn, papper, dekorationer mm.  

En del printar därefter tex om de gör fina papper eller kort.

På nätet finns massor av digiscrapmaterial om man inte vill göra det själv.

Här några ex.

My Blue Village

Det finns även sökmotorer som samlar ihop freebies på ett ställe tex.

Craft crave

Scrap Gratuit

Scrappiz

Bra tutorials (instruktioner hur man gör)

Tutorials digiscrap

Om du googlar på digiscrap freebies ska du se att utbudet är oändligt. Det finns även webshopar som säljer digiscrapmaterial som man laddar hem till sin dator.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: