Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 7078 ggr
Tiana
5/23/10, 11:48 PM

Söker pusselklister

Vet någon här var man kan hitta sånt där klister som man använder för att göra tavlor av pussel? Jag har ett antal pussel som jag vill göra tavlor av, men hittar inte klister nånstans.

Eller går det lika bra med selleri, dvs typ tapetklister? Flört

Annons:
Mari
5/24/10, 2:17 PM
#1

Det borde väl gå med vilket klister som helst? Eller hade du tänkt stryka på klistret på framsidan av pusslet?

När jag var liten gjorde vi tavlor av två träpussel, limmade med vanligt trälim och sen ramade in med ramar som vi gjort själv. Håller än idag.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Erdiz
6/2/10, 1:55 AM
#2

funkar det inte med dubbelhäftande papper? sånt som man får med i photopearls?

Tiana
6/2/10, 11:43 AM
#3

Jag ska testa med lite olika varianter när jag får tid. Nu ska jag in och opereras för en visdomstand, så de här tankarna har kommit lite i skymundan…

[TrevorS]
6/9/10, 2:52 PM
#4

Jag har pusslat ett pussel med 10'000 pusselbitar (saknades dock 3 stycken, irriterande när det var så stort). Jag körde med eltejp det fungerade toppen.

Mari
6/9/10, 3:01 PM
#5

#4 Tejpade du på baksidan då? Eller hur använde du tejpen?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[TrevorS]
6/9/10, 3:05 PM
#6

#5. Klart jag tejpade på baksidan man vill inte tejpa över bilden heller *skämtar*. Jag tejpade så att tejpen på sista pusselbitarna gick halva över så när jag lägger på nästa remsa. Med andra ord tejpar jag uppifrån och ned på alla pusselbitarna, då klarar de av att hänga bättre. Sedan är det bara att rama in. Annars kan man limma med vanligt trälim på plywoodskiva.

Annons:
Mari
6/9/10, 3:06 PM
#7

#6 Då hänger jag med. Funderade först om du hade lagt ut hela pusslet och sedan på något vänster vänt på hela för att kunna tejpa Flört

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[TrevorS]
6/9/10, 3:07 PM
#8

Jag pusslade på en stor bricka, sedan la jag över en annan bricka och vända smeten, lyfta bort undersidan och woalla man har baksidan uppåt och kan börja tejpa.

Mari
6/9/10, 3:10 PM
#9

#8 Smart, det hade jag nog aldrig tänkt på från början Glad

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tiana
6/9/10, 3:11 PM
#10

Bra idé! Det fungerar nog för mig med ;)

[TrevorS]
6/9/10, 3:19 PM
#11

Det var så lite så. Jag har tyvärr inte kvar tavlan jag pusslade, skänkte bort den till en secound hand-affär. 15 kr ville de ha för den, känns dumt när pusslet kostade 200 kr och jag la ner flera veckor på det. Skrattande

Upp till toppen
Annons: