Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 3626 ggr
[TrevorS]
2010-06-27 16:02

Buddhistiskt bröllop.

Jag ska hålla i ett buddhistiskt bröllop. Men funderar lite över inbjudningarna. Jag tänkte använda mig av hemmagjort papper. Men funderar lite på vilken färg jag ska använda på pappret. Sedan vad man ska skriva eventuellt vad man ska ha för bild. Någon som kan komma med lite tips och ideer?

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2010-06-27 17:32
#1

För mig går tankarna direkt till Lotusblomman som motiv, men det kanske är för "uppenbart" och färgerna som kommer i skallen är papper i en mjukkrämig vit och så en fin rosa och en mjuk lila till. Alternativ att den lila är mörkare. Kanske hemmagjort papper med blommor i pappersmassan i lila och rosa Skrattande

[TrevorS]
2010-06-27 19:57
#2

Lotusblomman är väldigt fin, men det är nog lite väl för uppenbart. Man kan göra dubbelpapper med olika färger på sidorna. Blommor i pappret kan vara en bra ide, vilken blomma kan passa tror du? Vill helst ha det så billigt som möjligt tror jag. Har inte bestämt mig om jag ska göra tunnt eller tjockt papper heller än.

[Daisy-Moa-Elsa]
2010-06-27 21:36
#3

Penseer brukar ju vara lila, fast de kanske är för stora. Hm eller nåt som kan bli fint, lavendel är ju lila med smågröna blad.

Eller gå ut i naturen och se vad som finns nu, för du behöver ju torka dem först vilket fall som helst skulle jag tro. Midsommarblomster kan ju bli fint. Hm, hur ser själva små blommorna ut på lupiner….de är ju ofta lila eller rosa. Om de skulle gå och torka

[TrevorS]
2010-06-27 22:56
#4

#3. Man kan alltid klippa i blommorna. Kan vara fint att ha i gröna blad så de blir mitt i pappret. Annars kan jag som du säger gå ut i naturen och plocka. Det är inte förräns nästa år, men jag ska sy nästan 100 pandor (nallar) också, både till de som kommer och de som inte kan komma. Har fortfarande inte bestämt vad vi ska ha i den för något, antingen doftblommor eller te, kanske bara vanlig stoppning.

Man kan ha i färska blommor tydligen, läste någonstans om det, då behåller de färgen om man lägger dubbelsidigt så blir de halvsynliga och lätta att skriva över pluss att de inte känns.

[Justie]
2010-06-30 21:11
#5

Jag tänker ljusbruntpapper med guldig text och konturerna av en buddha i  guld ;)

parsley
2010-07-01 12:17
#6

Spontant kommer jag att tänka på rött och gult.

Annons:
[TrevorS]
2010-07-01 12:20
#7

#5. Guld tror jag inte vi använder men kan tänka mig en svart siluette av honom.

#6. Rött och gult kan fungera rätt bra tror jag. Jag får testa mig fram.

hannakb
2010-07-15 15:44
#8

jag tänker mig (som ni säger) en liten siluett av buddha eller liknande. men färgen jag får fram i huvudet är blått.

Upp till toppen
Annons: