Annons:
Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 3800 ggr
dragonstar
2010-10-07 23:26

Batik?

Köpte igår batikfärg på stan och sitter nu och knyter ihopp ett linne för att tästfärga.. men upptäkte att det inte står något hur man gör? är det bara att blanda färgen med varmt vatten i en hink? elelr måste man ha i salt oxå?

Färgen är från pandurå och dom sa att man inet behövde använda maskintvättning för att det skulle fästa.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
hindul
2010-10-09 19:40
#1

Oj, vad märkligt att det inte finns instruktioner med! Men har du tittat på panduros hemsida?

En del färger behöver särskilt fixsalt, till andra färger använder man vanligt koksalt. Har själv aldrig stött på en färg som inte ska ha något salt alls.

dragonstar
2010-10-10 03:38
#2

Jag tästade med vanligt satl och det fastnade inte så ska tväta ur kläder och göra om det efter att jag frågad vad som behövs. Lite dåligt att odm inte nämde de då jag frågade om det bar var att hälla det i varmvaten och dom sa att det funkar. Inte ett ord om salt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

SusannAlg
2010-10-10 13:01
#3

Tror nog att man måste ha fixsalt för att färgen ska behållas….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

dragonstar
2010-10-12 17:48
#4

Ja jag misstänkr det.. ska tillbkaka snat och införsakffa det =)  ingen det är bar att tvätta kläderna och börja om =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Ceciliaolucifer
2010-10-12 22:38
#5

Hoppas att det går bra den här gången. Jobbigt att det inte blir som man har tänkt sig för att man inte fick tillräckligt med instruktioner :)

Men visa oss gärna sen hur det blev!

dragonstar
2010-10-13 00:21
#6

Ja de får jag göra =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Upp till toppen
Annons: