Annons:
Etikettlera
Läst 8417 ggr
Cornish-rex
10/10/10, 10:21 PM

Runt om små dockor.. hjälp tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har lite frågor som jag hoppas att ni påhittiga människor kan hjälpa mig med.

Dockorna: 10-14 cm stora…

1. Jag har läst Erdiz inlägg om formar (kan ses här). Söker likadana jag också. Skulle vara bra med en svensk återförsäljare. Vet ni var man kan hitta någon?

Erdiz! Har du köpt eller hittat några? De sista var perfekta med dyra. Men det kanske är värt det?

2. Jag vill göra vingar till mina dockor (om ni tittar runt på den här hemsidan så förstår ni). Vet någon vad jag skulle kunna använda för material? Behöver inte vara såna vingar…

3. Hår till dockorna har jag letat efter länge. Hittade bitar från ett långhårigt fårskinn. Man kanske kan använda det? Skulle man kunna färga det med hårfärg? Vad kan man annars använda?

4. Vad ska jag använda för färg när jag målar dockorna? Ska jag ta en hudfärgad lera (fimo, cernit, shulpey?) eller ska jag köpa en hudfärgad färg? Ska jag använda jättesmala penslar till läppar och mun, blir inte det klumpigt endå?

5. Vad ska jag använda för skelett (om jag ska använda något alls?) Bara ståltråd eller..?

6. Sista (hoppas jag inte tråkar ut er!) Kläder.. Jag ska ha hösttema på första dockan. Rött, organge och gult. Ska framförallt ha löv (kom gärna på fler förslag!) Men hur ska jag göra dom? Tyg blir nog inte fint eftersom det kommer fransa upp sig.. Hur ska man göra kläderna? Ska man bara limma på bit för bit på dockan eller? Vad kan jag använda mer än löv? Buddha-nötter är häftiga men är slut på panduro.. finns det någon annanstans?

Ni behöver absolut inte svara på allt! Men jag tänkte när jag endå var igång kunde jag fråga allt på samma gång. Hoppas att någon kan hjälpa mig!! Någon med lite fantasi skulle sitta fint!

Emma

Annons:
Cornish-rex
10/11/10, 8:59 PM
#1

Någon?

Emo
10/11/10, 9:22 PM
#2

Tror du du kan ha nytta av denna länk?

Direct Trade

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

SusannAlg
10/12/10, 12:30 AM
#3

Jag har en bok som heter "Gör dockor själv" av Tone Bergli Joner som visar hur man gör dockor av Cernitlera. Du kanske kan hitta den på nätet? Men det är dockor som ser ut som riktiga barn. Jag blir iallafall lika facinerad varje gång jag tittar i den boken. Dom ser otroligt verkliga ut!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Cornish-rex
10/12/10, 6:50 PM
#4

Letar för fullt efter boken, ska til biblioteket efter maten! Tack så mycket!

Länken vet jag inte riktigt, måste kolla lite nogrannare..

Tack så mycket!!! Kom gärna med mer förslag!

Ceciliaolucifer
10/12/10, 10:28 PM
#5

Har nog inte så mkt att komma med, förutom ett lycka till :)

SusannAlg
10/13/10, 4:14 PM
#6

Ang länken klicka på sidan115-132 å kolla längst ner på sid 10 där finns ögon och peruker till dockor….

Direct trade har mycke prylar…. hatar deras katalog…. den är bara SÅÅÅÅÅÅ pluttrig å jobbig att titta i… men dom har ganska bra priser…

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Annons:
Cornish-rex
10/15/10, 10:06 PM
#7

#6 Tack! Jag förstod inte så mycket om jag ska vara ärlig.. ;)

Någon mer som har tips?

Cornish-rex
10/16/10, 12:57 PM
#8

Är det någon händig som vet hur jag ska göra löv?

SusannAlg
10/17/10, 12:28 PM
#9

löv?

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Cornish-rex
10/17/10, 4:35 PM
#10

Ja, jag kan inte ta äkta eftersom de vissnar… Fast jag har kommit på nu så det gör inget om du inte förstår.. :D

SusannAlg
10/18/10, 12:19 PM
#11

Nu blev jag ju nyfiken!!!Tungan ute

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Ceciliaolucifer
10/18/10, 12:54 PM
Emo
10/18/10, 1:04 PM
#13

Ska det vara en gissningstävling?

Ska du göra Tummeliten på ett näckrosblad?

Jack med bönstjälken?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
SusannAlg
10/18/10, 4:29 PM
#14

Adam å Eva med fikonlöv?Skäms

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Emo
10/18/10, 6:45 PM
#15

Jag har fikon i min trädgård, så jag kan ta ett kort och visa. Hur i H….e kunde ett sådant vara bra till det det användes till i Eden?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: