Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 8696 ggr
Aviendha
2010-11-21 21:33

Värmekudde

Jag planerar att sy en värmekudde med sött fodral, en sådandär som man kör i ugn/micro och sedan lägger på onda axlar etc.

Men vad ska jag ha i? Vete vet jag att en del använder. (vilken typ av vete, helt vete som man köper åt tex hästar?) Mamma hade en med ris.

Någon som har en uppfattning om vad som fungerar bäst, både rent användarmässigt (formbarhet, värmekapacitet tex.) men även i det långa loppet, vad kan tänkas hålla bäst? Vad kan tänkas lukta bäst?

Annons:
Mauo
2010-11-21 22:16
#1

Bovete har jag för mig är att föredra… :)

Här finns en tråd i ämnet från tidigare, skumma igenom så kanske du får nå tips. :)

Aviendha
2010-11-21 22:30
#2

Hm, det har jag inte ens tänkt på ^^ Frågan är ju om det är värt de extra kronorna det skulle kosta.

Nämen, att jag missade den, jag måste vara helblind när jag sökte! Tack! :)

Ceciliaolucifer
2010-11-22 02:21
#3

Ris sägs vara bäst pga ekonomiska aspekten. Men jag föredrar bovete :) lite dyrare, men bättre känsla tycker jag. Undrar om det funkar med gula bönor? Sånna man gör ärtsoppa på?

Aviendha
2010-11-22 09:15
#4

Hm, kanske får jag köra bovete någon annan gång, går allt vägen så är det tänkt att det ska bli tre större till julklappar för att jag är fattig student :P Man kanske får göra en bovetepåse till födelsedagen åt dem så de kan byta ut budgetriset ;)

Ärtor/bönor har jag inte heller tänkt på. Hm, undrar om man inte ska ta och stoppa några i en påse och micra och göra samma med ris och korn kanske fungerar med? Det sistnämnda har jag några kilo ståendes av så.. Utvärdering med protokoll som poängsätter alla viktiga aspekter vore något att ta tag i! ;)

dragonstar
2010-11-23 16:46
#5

Var har ni för modeller och mått på era kuddar? samt vad använder ni för tyg? funderar på att sy en egen kudde men vet inte hur den ska se ut elerl vilket material den sak var sydd på.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Aviendha
2010-11-23 18:37
#6

Modell och modell.. Denna blir rektangulär så att den ska kunna läggas över axlar till exempel. Sen blir det ett slags örngott till kudden som har ben, huvud, svans och så så det ser ut som en liten filur fast att man kan ta ut kudden för att värma den vara (vet inte om det är så bra att säkerhetsögon, vadd och dyl hänger med in i ugnen/micron) En vän sydde roliga figurer av dem, ett vetehjärta skulle vara sött med nu när jag tänker på det.

Jag köpte HP, en typ av bomull som är vävd på ett annat sätt, det känns rätt kraftigt så jag är nöjd. Lakansväven hade roligare färger men jag vet inte riktigt hur det skulle hålla. Men man kan ju alltid sy dubbla lager och förstärka sömmarna? Iofs är det väl inte meningen att man ska slåss med dem eller utsätta dem för våld men ja, det vore ju snöpligt om den bara höll ett litet tag.

Annons:
dragonstar
2010-11-23 19:10
#7

JA något slitskart kover ju bra.  HAr setat och funderat över om man kan komam på någon modell just för magen när man har mänsvärk. Vill ju liksom att den stäcker Hela magen

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Aviendha
2010-11-23 19:22
#8

En oval kanske? Stor yta på mitten men ändå så den går ut över sidorna av kroppen?

dragonstar
2010-11-23 19:59
#9

Ja jag funder på något sådant.. Kanske något lite trekantigt  hmm får filura på detdär

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

eldrött_yrväder
2013-09-25 13:22
#10

Någon som har provat med bönor ännu? Jag har massa vita och svarta bönor över sedan min vegetariska månad och jag tyckte verkligen inte om det haha, så jag funderade på om jag kan göra värmekuddar av dom.

Upp till toppen
Annons: