Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3501 ggr
motherangel
11/10/10, 2:08 PM

Bröllop!! :-D

enkelt, jag ska gifta mig i juli. och jag undrar helt enkelt om någon har någon bra idé på något pyssel eller liknade gör-det-själv, tips eller andra idéer :)

Allt är välkommet ^^

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

Annons:
Evahelene
11/10/10, 4:38 PM
#1

Det är mer och mer vanligt att varje gäst får med sig en liten minnes-sak hem. När jag skulle till att gifta mig i somras tänkte jag hit o dit på än det ena, än det andra. Till slut - två dagar före bröllopet *suck* - kom jag på det: eftersom vår stuga ligger vid en stenig strand och den är en del av oss, så samlade vi stenar där som vi skrev våra namn och bröllops-datumet på (med tusch). Ett par ringar ritade vi dit också. Dom flesta gästerna uppskattade det verkligen!

Ni kan ju ta något som ligger er nära hjärtat och omvandla till en sådan gåva. Glad

Brudsmyckena gjorde jag själv, men så sitter jag fast i pärlträsket också… Tungan ute

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

motherangel
11/10/10, 7:59 PM
#2

tack :-)

vi hade faktist tänkt något liknade, någon personligt. Min blivande skulle vilja att vid bordsplaseringen (bestämmda platser) så skulle alla få en egen persolig runa, utefter vad som passar personen bäst. där oxå våra namn och datum skulle stå med :)

hihi ok :) jag ska få låna mina ^^

Någon nytt, något gammalt, något lånat och något blått ;)

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

vickan1976
11/11/10, 5:02 PM
#3

Du kan spritsa små hjärtan på alla sockerbitarna.

Köpa billiga vinglas på IKEA och skriva gästernas namn på. Dessa har de hela kvällen och får sedan ta med sig dem hem om de vill.

En kompis till mig ritade ett stort träd och grenar på ett finare A3 papper och sedan fick alla gästerna trycka sin tumme på stämpeldyna och sedan på trädet som löv. Detta var istället för gästbok. Detta har hon ramat in nu.

Vi ska antagligen få till ett mindre bröllop också i sommar ;)

Ceciliaolucifer
11/12/10, 1:56 PM
#4

Runt vinglasen/champangeglasen så kan man ha ett sidenband med söta pärlor. Dels för att gästerna ska hålla reda på sina glas. Sen kan det vara roligt att alla gäster får välja ett fyllt glas på ett bord när dom kommer. Och vi middagen så ska man leta efter den med samma färg på band och pärlor, det blir middagssällskapet? :)

Upp till toppen
Annons: