Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 5241 ggr
Ceciliaolucifer
2011-01-01 14:04

Pysselplaner 2011

Nu har vi snubblat in i ett nytt år igen, tiden går fort!

Vad har ni för pyssel planer i år?
Vill ni lära er något nytt?

Skrattande

Annons:
mariannele
2011-01-01 15:46
#1

Jag vill lära mig mer om fritt broderi. Anmält mig till en kurs på Ljungskile Folkhögskola som har en kurs i maj. Var där på en kurs i somras, att göra papper och trycka på papper och tyg. Det var verkligen roligt. Kan rekomenderas.

Emo
2011-01-01 17:56
#2

Göra ett rum till hyfsat vardagsrum/gästrum. Måla tak, tapetsera, lägga golv av en-och-en-kvartstums spontade brädor. Bygga en modelljärnväg i skala N. Dessutom tänker jag göra en massa Smycken och se om de går att sälja till turisterna i sommar. Jovisst ja, jag har planer på lite mer ombyggnadsarbete, men det är för svårt att beskriva.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

parsley
2011-01-02 22:24
#3

Bilmek? Obestämd Sticka, virka, brodera, förmodligen.

theMaggan04
2011-01-03 19:14
#4

Tänkte försöka hålla pysselångan uppe under hela året och inte bara låta det bli något tillfälligt.

Planerat är att sticka färdigt en påbörjad halsduk/sjal. Den tar inte så lång tid, men det kommer mycket emellan.

Sen har jag fått ta över en massa garner från mamma nu när jag var hemma över jul och bland annat en massa sockgarner. Pappa har redan beställt ett par sockar, så vi får väl se om man kan lära sig det där med att sticka hälar… Flört

Pojkvännen kunde också tänka sig ett par sockar så det gäller att få kläm på de där hälarna.

Det finns så mycket jag vill lära mig, men jag vet att tiden inte kommer att räcka till. Men jag vill testa att göra någon stickning med flätor samt virka typ grytlappar eller nåt där man virkar fram och tillbaka.

Det finns ju så många sidor här att få inspiration på… glaskonst, smyckestillverkning, pärlor… ja, jag vet inte hur det här året ska sluta. Tungan ute Men om man siktar mot stjärnorna så kanske man kommer till trädtopparna iaf Flört

hindul
2011-01-08 01:24
#5

Nu närmast ska jag färdigställa en stor sagobild jag förberett. Sonen till en vän till mig ska få den. Han är 3 år och älskar dessa sagor. Min vän är från Holland och sagorna kommer därifrån. Handlar om kaninen Nijntje, jag tror inte jag sett dem på svenska.

Bilden gör jag av tyg, i applikationsteknik. Har tagit med figurer från flera olika sagor och satt ihop till en stor bild. Jag kan inte beskriva hur den ska bli, får visa bild  sedan.

Evahelene
2011-01-09 20:34
#6

Det jag mest går och grunnar på, är ett rätt så stort collage jag ska göra. Det blir en minnestavla som "berättar" om mitt och makens bröllop i somras. Jag har förberett allt - gäller bara att komma till skott också..Oskyldig

I övrigt så blir det: virka klart ett överkast till en dubbelsäng (beställningsjobb), sticka vantar och sockar till barn och barnbarn, guben väntar på att jag ska sticka en tröja som jag lovade honom i höstas - han fick köpa garnet själv, på alldeles egen hand Glad, sticka om en tröja till mig själv…och en massa Smycken kommer jag att göra också.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Annons:
Mandusius
2011-01-10 15:03
#7

Funderar på att gå någon virkningskurs då jag vill göra en stor mormorsfilt! lite svårt utan den kunskapen;)

Sen ska jag försöka göra lite andra saker med filtning funderar på att kanske göra ett ull-lappöverkast.

Och kanske även göra ett liggunderlag till min lajvande sambo:)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Lorita
2011-01-13 08:02
#8

Jag komer tova och till hösten förhoppningsvis med egen ull Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Upp till toppen
Annons: