Annons:
Etikettkurser-utbildningar-mässor
Läst 5784 ggr
Ilya
1/16/11, 4:28 PM

Pysselböcker?

Någon som vet var det finns pysselböcker, alltså böcker med tips på kreativa saker man kan göra? Tips på böcker elr butiker tas tacksamt emot :)


Annons:
hindul
1/16/11, 4:55 PM
#1

Bokklubben Skaparglädje är mitt absolut bästa tips! Där finns böcker om alla möjliga skapartekniker.

Har du tittat på biblioteket?

På blocket.se eller tradera.com kan det kanske finnas böcker att fynda…

Ilya
1/16/11, 4:59 PM
#2

#1 Vi fick faktiskt hem reklam från skaparglädje för bara nån vecka sen. Dom är rätt nya som jag förstått det? Ska kika igen!


hindul
1/16/11, 5:52 PM
#3

Vet inte hur ny bokklubben är. Jag har varit medlem i 1½ - 2 år.

Nya böcker, som inte hunnit ut i bokhandeln än, kan erbjudas som "månadens bok", till medlemspris förstås. Ganska ofta kan man hitta böcker till nedsatt pris, som extra erbjudanden eller lagerrensning, eller bokrea i största allmänhet.

Nu fungerar hemsidan lite bättre än innan, så man kan söka på t ex decoupage och få upp även böcker som inte har ordet i titeln, utan kanske bara ett kapitel om just det.

parsley
1/16/11, 5:57 PM
#4

Bokklubben Skaparglädje har funnits ett par år. Deras böcker brukar inte vara omöjliga att få tag i på t ex Tradera. En del böcker blir tillgängliga genom bokklubben ett par månader eller ett halvår innan de börjar säljas i via bokhandeln.

http://www.bokus.com/kategori/sport-fritid-hobby Det är lättare att hitta på Bokus hemsida, än på Adlibris sida tycker jag.

Biblioteket rekomenderas varmt och kolla gärna efter hobbyböcker på Tradera.

nickiee
1/22/11, 8:09 AM
#5

kolla även in presstop eller adlibris…

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Ilya
8/14/12, 11:12 PM
#6

Putt, nån som har något mer tips?


Annons:
Bruhn
8/15/12, 11:32 AM
#7

Finns en tidning som heter Hobby ideér som har olika teman i varje nummer

Spacegirl31
8/15/12, 8:20 PM
#8

Inzpira är en annan bra tidning, då främst inom scrapbooking/kortmakeri/alter. Den är svensk :-)

* ~* Ha en bra dag *~*

Upp till toppen
Annons: