Annons:
Etiketteråtervinningbudget
Läst 7688 ggr
[Sephrenia]
2/16/11, 1:05 AM

Gamla smycken och annat krafs..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla har vi det liggandes, gamla dekor ark, små obetydliga ramar, fiskelina, Smycken, hängen, snören osv..

Med lite inspiration så kan man faktiskt visa upp de Smycken man vill spara men inte använda utan att dom tar skada..

Jag gör inte världens snyggaste saker dvs inga mästerverk men hoppas någon blir inspirerad!

Annons:
[Sephrenia]
2/16/11, 1:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Denna har en privat innebörd för mig som jag delar med en annan människa, istället för att det ligger i en låda har jag knytigt ett tjockt Vänskapsband, vänt avigsidan utåt och bara lagt bladet ovanpå och klämp fast mellan glaset och baksidan av ramen. (tuffset i tråden är meningen, don't ask ^^)

[Sephrenia]
2/16/11, 1:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Gammalt hänge jag fick av min farmor för väldigt längesedan, inget jag vill ha på mig men kan gärna visa upp, även den bara fastklämd mellan glaset och pappen, inget fast limmat - inget förstört.

[Sephrenia]
2/16/11, 1:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Detta halsband fick jag när jag var väldigt liten och har haft med mig hela livet i en liten ask (den är ju i barnstorlek och inget för en vuxen människa).. Den påminner mig om när världen var en sagovärld när man bara fick vara barn och allt var bara perfekt och inte visste bättre.

Denna är som alla andra bara fastklämd mellan glaset och pappen, sitter även en litet metall stag på baksidan och håller i kedjan lite extra då jag tyckte det passade ypperligt att använda kedjan även som upphängning.

[Sephrenia]
2/16/11, 1:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Närbild på fjärilarna..

Alexandra83
2/16/11, 2:38 AM
#5

jätte fina va dem. bra ide att ha såna vackra smyken som har en peronligt betydelse i en liten ram.det ska jag prova också;)

Aviendha
2/16/11, 9:25 AM
#6

Åh, det var inspirerande ja! :) Älskade idén med blekt text i bakgrunden till fjärilhalsbandet.

Annons:
[Sephrenia]
2/17/11, 8:57 PM
#7

#5 Ja exakt så tänkte jag, så synd att dom ska ligga i en låda någonstans när man kan visa upp dom även om man inte vill eller kan ha på sig dom, man sparar ju dom av en anledning.

#6 Ja det var väll det som såg bäst ut, sista bilden, ramarna blev sådär men det kanske ser bra ut när man gjort många och satt dom enhetligt, får se när jag är klar med det :)

[Daisy-Moa-Elsa]
2/17/11, 9:19 PM
#8

Vilken smart ide att använda dina gamla Smycken och snyggt blev det också

[Sephrenia]
2/17/11, 11:40 PM
#9

#8 tackar, du kanske har några framtida alster själv :)

Mitralis
2/18/11, 12:00 PM
#10

Smart, mycket smart. Väldigt bra inspiration du bjuder på.
Jag har nästan sjukliga problem med att, som du säger,"förstöra" och jag har även svårt att göra mej av med affektionsgrejer som tyvärr ofta bara blir liggandes i en låda. Om jag gör som dej så kommer dom till använding och dom är fortfarande i orginalskickGlad



SusannAlg
2/19/11, 1:32 PM
#11

Vlken bra idé! Har ett gammalt smycke med en lyckoklöver och nyckelpiga på som jag fick när jag döptes… det ligger i en liten ask i byrån…. kanske man skulle göra en liten tavla med det.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

[Sephrenia]
2/19/11, 3:35 PM
#12

#10 Tack du skrev infon jag inte fick ut ordentligt, visa upp något på ett kreativt istället för att de skräpar i lådan och eftersom man inte limmar utan jag har bara gjort så att trycket mellan glaset och papp skivan håller det uppe så blir det orginalskick, blir man trött på tavlan eller skall låta klenoden gå i arv till ett barn är det bara att plocka ur smycket och slänga resten..

#11 Låter jätte sött, kanske någon lantlig liten tavla :)

Emo
2/6/18, 7:07 AM
#13

Fina tips för alla som sparar allt. 🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
anki1
2/6/18, 1:25 PM
#14

Så fina. bra sätt att få nytt liv i gamla kära Smycken.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Upp till toppen
Annons: