Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettfrågor-o-svar
Läst 4882 ggr
VildaVittra
0

Insynsskydd till dörrfönster.

Jag har ett litet snedställt fyrkantigt fönster på min dörr som jag skulle vilja ha ett heltäckande insynsskydd på, då min hall är samma rum som mitt kök och jag inte alltid orkar att diska samt plocka undan.

Jag kan inte sätta självhäftande plast där, för jag vill kunna lyfta på insynsskyddet och se vem det är som knackar på.

Men nu står det helt still i min kreativa hjärna hur jag skulle få till det på ett snyggt och roligt sätt. Vill inte sätta tyg, utan något annat antingen med formen av det snedställda fönstret eller utanpå och då använda ljuset som fönstret som en del av mönstret.

Jag kan massor av tekniker och de jag inte kan, så kan jag lära mig. Gillar även återbruk, så någon som har någon rolig ide?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

jossa5
0

Kan du inte sätta upp nåt slags litet draperi, vilket går att pyssla ihop själv. Typ ett sånt kuldraperi eller liknande tänkte jag, inte ett helt tyg, då du inte ville ha tyg i vägen. Det kommer ju skydda relativt bra mot insyn och är lätt att flytta så du kan se ut. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

VildaVittra
0

Hur får jag till det att bli heltäckande? Ibland står man ju i trosor i köket liksom. ☺️

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Marinas Mix
0

Ett pärldraperi? Med lite tyll på ena sidan

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Amandla
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en idé om två triangelformade skivor som du hänger upp, de är fästa högst upp i fönstret med något som gör att de går lätt att svänga åt sidorna som exempelvis en spik. Då är det enkelt att titta efter vem som står utanför och de täcker även helt mot insyn. Material, färg och form bestämmer du naturligtvis själv 😉Gör du ett litet hål på varje triangels högra resp. vänstra hörn och sätter en spik på lagom höjd så kan du dra skivorna och sätta fast dem där tillfälligt när du tycker det är okej med insyn. 

Framgår det hur jag menar, tro?

VildaVittra
0

tackar för tipsen. Trekanter var en ide som jag inte tänkt på. Tackar.