Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettfrågor-o-svar
Läst 4313 ggr
aipmalmo
0

bästa sprayfärgen för metall

Hej

jag undrar om någonkan ge tips på bra färg på sprayburk till metall? Jag tänkte spraymåla en metall lampskärm och är ute efter en färg som håller bra

Amandla
0

Jag har köpt sprejfärg på Biltema som funkat bra till det jag gjort, även på en kaffeburk av metall. 

Det beror ju på vad du ska använda färgen till och vilket slitage det utsätts för.

aipmalmo
0

Tack för svaret. Håller på med rengöring av lampan nu. Det är skärmen jag tänkte sprutmåla. Dock finns rostiga andra detaljer jag också måste göra något åt som tex rn kedja. Håller på att leta info om detta, vill ju inte att rostflingor ska trilla av då o då;)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
aipmalmo
0

Tog bort dubbla inlägg//amandla

Amandla
1

Kedjan kan du måla med Hammarfärg, Hammerite heter det nog egenligen. Den klarar påfrestningar bättre än sprejfärgen. Den är gjord så att man kan måla även på rostig metall, även om det ju är bra om man skrapar eller borstar bort all lös rost först. Visa bild när du är klar! 🙂

aipmalmo
0

Tack för hjälpen m dubbla inlägg ngt hakade upp sig. Har försökt borsta bort den rost som finns så jag ska försöka hitta hammarfärg. Blir inte kedjan stel när man målar den?