Mask
Hejsan!
Vad för material ska man ha till att göra en mask?
Gärna något som är billigt & lätt att forma av.
Det ska vara tåligt.
Några bra tips?
Och hur gör jag en mask på enklaste & bästa sett?
Tacksam för svar:)
(Vet inte om jag har skrivit i rätt forum eller satt tråden i rätt grupp ^^)

Du kan använda gipsbindor.
* ~* Ha en bra dag *~*
Men jag har för mig att dom går sönder väldigt lätt?
Gjorde masker av gipsbindor i 4-5 & tappade man dom i golvet så kunde dom gå sönder :/
Latex är bra att göra mask av
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Okej tack!
Gjut av ditt ansikte med gips/betong/gipsbindor och använd som mall till en mask av papier mache.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vad är papier mache? :)
Tidningspapper i smala remsor som limmas lager på lager med tapetklister.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jaha!
Tack! :)
Men betong, är inte det jätte tungt?
Du använder den bara som mall, inte något du ska bära. http://www.ystad.se/ystadweb.nsf/Blogposts/98B3F9D48EDA84D4C1257715003C03F0
Hahah tänkte la det XD
Så jag ska använda papier mache som själva masken? ^^
*Vet att jag kan vara lite efterbliven haha ;)*
Exakt!
Haha okej då är jag med på noterna ;)
Men håller det verkligen så bra?
Ja, det finns möbler gjorda i papier mache.
Jaha, okej tack så mycket! :)
I skolan avvände vi gips och det verkar hålla bra… Men jag vet inte…
Ja det gjorde vi också för några år sedan & när jag tappade min i golvet så böjdes den?
Men jag får se, kanske fixar jag det ändå :)
Är det billigt med gipsbindor?
Hur mycket kostar det ungefär?
Jag vet inte hur mycket gipset kostar. Men i skolan så la vi platsfolie på en kompis ansikte sen la vi gips, hur ska du göra masken?
Synd att den förstördes…
Ja det gjorde vi med :)
Jag vet inte riktigt ännu.. Men tror att jag ska försöka att göra basen av gips & sedan att jag fyller ut med skumgummi. Detta ska troligen bli en furry mask asså ^^
Men jag får skissa & fundera lite mer på det ;)
Haha nej det gjorde inte så mycket, för att jag blev ändå inte nöjd med den :)
Ok:)