pyssel till kaniner
Söker bra och aktiverande lesaker till kaniner att pyssla fram. Söker även pyssel till mig;) Har just nu lera som man torkar i ungnen i färgerna turkost , vit och rosa lila. Efter jag köpte dem ångrade jag mig litte på färgerna. Kan man ha karamell färg och ärndra färg eller nåt sånt??? Undrar också vad jag kan göra med leran;D sorry för stav fel. Skriver på surffplattan =)
Putt:)
Någon…..
Hej!
Vad för sorts lera har du? Vet inte hur det är med karamellfärgen, men vissa leror går ju att blanda för att ändra färgen eller att få marmorerad effekt!
ceranit lera (stavning?)
Cernit är ju giftigt, så det skulle jag inte ge till kaninen. Däremot går cernit bra att måla efteråt med tex. akrylfärg om jag inte minns fel :)
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!
Jag menade att ni kunde ge förslag om vad jag kunde göra av det och ifall man färga det. Leran är alltså till mig sen om ni har nåt pyssel till kaniner får ni gärna skriva det :-). Så menade jag ;))
Aha :) Med vit cernit kan man göra ganska många figurer. Söra små halsbandshängen t.ex.
Till kaninen kan du ju snickra ihop ett hinder och se om hen gillar det. Det behöver inte vara så svårt, ta bara ett par raka pinnar. Man kan tom hitta materialet utomhus.
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!
sk< leta fram en kptidning där tror jag det fanns kanin pyssel kanske ska titta imorgon.
8# Tack:) i kp finns det mycket;)
gjorde just en röra i mitt rum,kptidningar överallt men återkommer om jag hittar något.
jag hittade något som kallas ball balans-bräda
du behöver:
bräda(ungefär 15 cm bred och 25 cm lång)
list eller smal träbit(cirka 15 cm lång)
trälim
gör så här: limma fast listen på mitten av brädan. sedan kan du låta kaninen balansera fram och tillbaka.det kommer bli som en gungbräda.
11#Smart ide;)
Superlätt "pyssel" för att aktivera kaniner är att stoppa in något dom gillar i en tom toarulle o vika in kanterna mot mitten. Mina kaniner tyckte det var kul, dom kastade rullen för fullt :)
#13 jag gjorde det till min farfars hund jag la in hundgodis i den
Jag kan ju lägga kanin godis där i:D Super smart ide ska göra det genast;)
Hur har det gått med leran? Har själv börjat lite smått med fimo soft och tycker det är kul att pyssla med.