pärlvirkning
Nästa vecka ska jag lära mig att virka med pärlor. Jag har varit i garnbutiken på stan och köpt tråd och virknål, hon som ska lära mig ville att jag skulle förbereda innan jag ska dit eftersom det tar sån tid att trä på pärlorna, jag fick några mönster som jag ska prova. Det ska bli roligt att få lära sig något nytt.
Är det någon här som håller på med pärlvirkning?
MVH Isnornin
Jag har inte testat än, men du måste berätta lite om det sen! Jag tycker ju om att pyssla med det mesta =0)
Jag har funderat på att virka med silvertråd som man använder vid smyckestillverkning också… Men ska du använda garn eller elastisk tråd eller vad ska du använda mer än pärlor?? Du kanske kunde skriva ett PM till mig också så kan vi göra en artikel om det??

Jag har heller inte testat och även jag ser fram emot att du berättar om det sen.

Pärlvirkning låter kul. Det skulle jag oxå vilja lära mig……

Visst var det kul men jösses vad svårt! Riktigt pilligt!!Det kräver nog massor med träning innan jag får till något smycke ut av virkandet!
MVH Isnornin
O har du testat nu? Vad spännande!! Berätta!!! Men alltså, trär du på pärlor innan du börjar virka då? Men du trär inte hela tråden full utan du virkar lite o sen "drar du upp" du en pärla där det passar eller?? I så fall har jag testat någon egenpåhittad variant av det när jag var liten och virkade hårband, då virkade jag in lite pärlor i dem =0) Men detta kanske är ngt annat..? Spännande!!

#5 juste så gör man. kolla gärna på www.stinta.se där är en bra beskrivning!
MVH Isnornin

hoppas det går bra
Detta är något jag stött på lite här och där men aldrig provat mig på ännu. Ser verkligen fram emot att se ditt alster :-) Lycka till!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Jag försökte lite igår. Det var kul. Jättebra beskrivning, tack för den!

Beskrivningen var jättebra!!! Man virkar ju liksom "innanför" pärlorna…

Gör virkar med metalltråd och pärlor blir riktigt snyggt. Gör Smycken på det viset. Som detta armbandet:
#11 supersnyggt!! Har faktiskt gjort ngt liknande en gång.. men det var ett hårband

#12 Tack så mycket. Just nu så gör jag mest virkade Smycken men gör lite annat xå ibland. beror lite på vilket humör jag är på.
xoxo//SuzieQ