Recept på badskum?
Hej alla!
Jag skulle bli jättetacksam om nån kunde dela med er av recept på badskum, jag har sökt men hittar inget.
Mvh, Anaid
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
det skulle jag också vilja ha. tänk eget badskum
sök på google. skriv : Make your own bubble bath så kommer det upp sidor med recept på hur man gör o vad som behövs
#2:
Tack men jag har googlat och hittar inte nåt bra recept. Det ska finnas ett urenkelt som jag gjort förr men tyvärr inte sparat receptet på och jag har inte längre nån aning om var jag hittade det 
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
Här är ett badskum man kan göra, det är det enda receptet på badskum som jag har, annars har jag rätt så många på badsalt.
Badskum!
Du behöver:
1, Riven tvål (hemgjord?)
2, 2 olika sorters schampo
3, Vatten
4, karamellfärg (jag hade röd färg)
5, Torkad lavendel och citronmeliss (går med annan potpurri)
6, Ev doftolja (men jag tyckte det rekte med potpurrin)
Så här gör du:
1, Häll nästan hela flaskan full med vatten.
2, Riv tvål i flaskan med vattnet så att det täcker botten.
3, Klicka i 2 klickar av vardera schampo.
4, krossa lavendeln och citronmelissen i.
5, Häll i karamellfärg.
6, (Ev doft)
Klart!
Instruktioner: Skaka flaskan riktigt innan användning och häll i badskummet vid porlande vatten!
går det at ha utan doftolja och lavendel
Hittade dettqa med många förslag på svenska http://www.shenet.se/recept/badskum.html

Tack så mycket för hjälpen Lilamor! 
ur Samtal med Gud

Du ska nog hellre ha tvålfärg än karamellfärg som ju färgar av sig.
Jadå, det går att göra utan doft & lavendel.
* ~* Ha en bra dag *~*
Åhh vad intressan :) det vore en perfekt julklapp att göra eget badskum och ge bort :)
kanske en dum fråga men det står '' häll nästan hela flaskan full med vatten'' ska jag ha en annan flaska eller?
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.