Locket klibbar fast! LÖSNING HJÄLP?
Hejsan!
Jag har köpt en massa lådor som jag pysslar med, dessa ska skickas som ansökningar till olika agenturer i Europa.. Min pojkvän letar efter en praktikplats.
I vilket fall som helst, så har jag sprayat dessa lådor
http://www.lagerhaus.se/produkter/boxar/340/338#presentbox-mosaik-orange--p2516
vita och svarta, för det mesta. Jag har även gjort ett "gångjärn" av tejp, så locket ska öppnas åt ett speciellt håll.
Även om lådorna har torkat i över en vecka, vissa i två,
så fastnar locket längs med kanterna där locket går över "innerkanten" på lådan…
Jag vet inte hur jag ska lösa detta. Har en tanke om att man kanske måste limma fast papper längsmed lockets insida? Men är rädd att detta kommer att lossna och tryckas bort vid stängning av lådan..
Bifogar en bild här.. Som ni ser har lite färg skrapats bort, men ska ffylla i detta med lite akryl. gör inget om det försvinner efter hand, bara den ser så bra ut som möjligt när lådan anländer. Dock vill man ju inte att de som tar emot lådan får BÄNDA och SLITA upp den-- förstör verkligen första intrycket.
Jag hoppas att någon förstår vad jag menar! Tar emot alla tips ni kan komma på!:)
Kanske det skulle gå att lacka längst lockets insida.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#1 , har med funderat på det.. Är mest bara rädd att det ändå inte ska kunna torka ordentligt. Har inget lack hemma att pröva med tyvärr.
Bor för tillfället i Karlskrona, och här är utbudet inte jättestort.. har tyvärr inte riktigt tid att vänta på en beställning av lack.
Tror jag får prova mig fram med en tunn pappersremsa på insidan av locket, har nog inte jättemycket annat val har jag kommit fram till.
hoppas du får till det
Genomskinligt nagellack?
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"