Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettsmycken
Läst 1513 ggr
AmandaB
0

Börja pärla smycken?

Tips på hur jag kommer igång att pärla Smycken och bra pärlaffärer i GBG?

CarolineO
0

En toppenaffär på nätet är www.pagoni.se
Titta in på länkar här på sajten, där finns fler länkar till affärer!

Frida
0

Panduro är väl inget att hurra så jättemycket för men de har ju ett litet urval. Sedan finns det en pärlaffär på en bakgata vid SF-bokhandeln (om du vet vart det ligger). Har själv aldrig varit där men de ska tydligen sälja pärlor i lösvikt så man får precis så mycket man vill ha.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

feiner
0

Har försökt hitta denna lilla affär på bakgatorna där men inte lyckats. Är det någon som har en tydlig beskrivning på vart den ligger, som varit där nyligen?

Själv handlade jag grejer på panduro förr, numera använder jag den butiken i nödfall. Internet erbjuder mycket mer och billigare. Kolla på tidigare trådar i forumet. De har varit användbara.

Pias
0

Jag kan rekommendera att gå en kurs. Själv gick jag en kurs på bara några timmar men lärde mig jättemycket. Vet dock inte hur utbudet av kurser ser ut i Gbg, men det är ju en stor stad så det borde finnas.

Mia_O
0

Perlehuset, Lilla drottninggatan 3, de har det mesta som du behöver…

[Asta]
0

Pärlplatsen är ett bra ställe att kika in på om du är nybörjare.

Bobs beading tutorials är ett annat ställe där de visar hur man bär sig åt.

parsley
0

Gå en kurs eller läs en bok. De flesta brukar ju inte sticka eller virka utan beskrivning eller sy kläder utan mönster, så man kan ju behöva lite handledning även när man ska börja med Smycken. Det är inte så lätt att sätta igång och vara kreativ när man inte vet hur man ska bära sig åt.

Hittar du ingen kurs så rekomenderar jag boken "Passion för pärlor" av Maja Kärrlander, eftersom hon tydligt beskriver de olika teknikerna man använder för smycketillverkning. Det finns ett beskrivningar till ett antal olika modeller i boken som man kan utgå ifrån.

På nätet finns en portal som heter pärlplatsen som innehåller  mängder med pärlrelaterade länkar. http://www.parlplatsen.se/

Pias
0

Jag kan rekommendera boken "Pärlteknik" av Withers och Burnham.
Men egentligen tycker jag inte att du ska lyssna på våra bokrekommendationer. Det som funkar för en, behöver inte funka för en annan. Om du vill köpa en bok, gå till en bokaffär och bläddra lite! Annars kanske det finns ngn att låna på biblioteket…. men stor är nog risken att de är utlånade för jämnan. =)

parsley
0

Pärlteknik är också bra. Bor du i Göteborg så kan du ju kolla i bokhandel efter någon bra pärlbok. Akademibokhandeln (?) vid ingången till Femman har stort sortiment av hobbyböcker.

Frida
0

#5 Precis den jag menade =)

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

BitteS
0

Om du går in på www.parlplatsense så får du tips på både affärer, litteratur,  olika tekniker mm. Deras galleri är späckat med människor som lagt upp sina Smycken för beskådan.

En riktig pärla!