Levande mossa inne?
Jag har ett 20liters akvarium som står tomt. Nu funderar jag på att ha mossa där i. Kanske bygga ett litet landskap med träd (av mossa) och nåt litet hus osv.
Men hur får jag mossan att överleva? Min tanke är att ha oasis i botten som jag blöter ordentligt. Trädet bygger jag av något som jag "smetar in" med en blandning av mossa och yogurt. Locket kommer att vara på karet för att det inte ska torla så fort, men räcker det att spraya in vatten över mossan då och då eller behöver jag vattna tror ni?
Några ider om hur jag skulle kunna utveckla idén? Eller för den delen göra något helt annat? Karet jag har är nästan nytt och ser ut som på bilden i länken fast mitt är bara på 20liter då.
http://www.pwss.se/product.php?productid=10082&cat=1271&page=1
Åh, det lät kul! Hur har det gått, nån bild kanske?

Karet står tomt fortfarande tyvärr. Jag har för lite kunskap tyvärr.
Synd, det var en rolig idé! Lät smart att använda oasis eftersom mossan verkar torka fort, men jag vet inte heller så mycket om det.
Kram!

Ja jag hade gärna gjoort nåt av idén, men jag ska nog fota lite vatten i det först så får vi se vad som händer sen!
Är det någon som har tips och idéer ang mossa osv så är jag fortfarande intresserad!

Tack! Ska kolla detta!

Detta projekt ligger rätt långt ner på prio listan tyvärr, så det kanske till och med blir först nästa år jag drar igång om jag nu alls gör det. Jag var ganska taggad i början, men sen gick det lite för lång tid innan jag kom åt bra info och då hade jag hunnit tappa stinget lite
Men om jag gör det så kommer det bilder!
Förstår känslan, lycka till ifall du tar upp projektet igen! Tror #7 var nåt på spåren där!