Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettbarnpyssel
Läst 5954 ggr
millib
0

Blåsa ur ett ägg?

Hur gör man på bästa , enklaste sättet utan att hålet blir för stort?

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

[Joanna76]
0

Panduro har ett specielt verktyg för detta ändamål, tycker bara att det är för dyrt. Annars är klassikern att göra hål i båda ändarna med en tjock nål och blåsa ut innehållet (vilket kan vara nog så trögt Skrattande ), peta också bort hinnan innaför skalet så går det något bättre. Ett tips jag hittade på nätet var att skaka ägget ganska hårt innan man gör hål för att det ska bli enklare.

millib
1

Jag har blåst mig själv blå på detta sätt och vill gärna ha en korg dvs rint 20 ägg utan att hamna på akuten för syrebrist. Sks kolla panduro. Tack!

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

veran
0

Jag har ett helt underbart verktyg. Kommer tyvärr inte ihåg varifrån jag köpt det. Det är som en liten blåsbälg i plast med ett smalt litet rör på.

Röret sticker man in i hålet som man borrat i ägget med den vidhängande borren. Det behövs bara ett hål. Sen blåser man in luft, med hjälp av "bälgen", i ägget. Luften pressar ut innehållet, som lättast kommer ut om man först skakat ägget. Därefter kan man spruta in vatten för att skölja av inuti.

Hoppas att det är ett sånt verktyg som finns hos Panduro. Jag är verkligen förälskad i detta verktyg och överlycklig att jag hittat det. Nu är det så roligt att göra egna ägg. Och verktyget har hållit i väldigt många år.

[Joanna76]
0

#3 det är precis det verktyget jag skrev finns på Panduro Skrattande

ks.gerbil
2

finns det länk? är lite nyfiken Oskyldig

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Joanna76]
0

ks.gerbil: Här kan du kika på på verktyget. Tror att det är jättebra men det kostar 69,90. Kan vara värd  en investering om man ska tömma 20 ägg som millib

ks.gerbil
0

Tack :-D men jag ville bara se för jag va nyfiken på hur den såg ut haha :-P

Gerbil-hemsidan hittar du R