Stora formar til betonggjutning
Är ny på forumet så jag vet inte om ni redan har pratat om formar. Jag letar nånstans där det går att köpa formar till tomtar djur och liknande gjuter i betong så dom bör vara ganska stora gipsformar tycker jag är för små.
Hej och välkommen hit 
Vad jag kan minnas har vi inte diskuterat det tidigare…
Jag skulle också vara intresserad av att hitta sådana formar, så jättebra att du tog upp det!
Någon som vet var man kan hitta sådana?
När jag letade formar så hittade jag ingenting. Jag blev hänvisad till att sitta och leta på tradera. Förr för många år sedan kunde man köpa det på Ikea. Men idag vet jag faktiskt inte. Men jag har en ganska bra sida. Ska se om jag hittar den..
Hittade den, Joelsvax
Kollade sidan med bivax men dom formarna är väl ganska små.
Jag söker stora formar. tex till en trädgårdstomte eller nåt djur i större format.
Det måste ju finnas nånstans.

Jag har också letat efter sådanna. Skulle vara jättekul om någon hittade det.

Funderar på om man kan göra egna gjutformar på något sätt och utgå från t ex en trädgårdstaty, ett rokokobord eller vad man nu tycker är lämpligt. Frågan är bara vad man använder för material till formarna och hur man går till väga. Är det en stor sak som ska stå ute så behöver den nog vara armerad på något sätt också.
Under användarbeskrivningar på Kinns hemsida finns beskrivningar på hur man gör gjutformar.
Kolla även Malena Skotes böcker om betonggjutning, ev kan du hitta information om gjutformar i den.
Mina föräldrar har en tjäder i cement från 1960-talet. Det vore roligt om man kunde kopiera den. Har också ett par gamla gjutna Krukor och ett fågelbad som vore roligt att kunna kopiera. Så att göra egna stora gjutformar är något jag verkligen skulle vilja kunna.
Ändrade rubriken lite så det framgår precis vad det är du är ute efter.
Bra att du ändrade överskriften.
Har nån provat göra en form av polyskum som finns på kinns hemsida
om det funkar är det ju bara att beställa och prova
Här är en sida som har rätt så stora formar till gjutning.
Dom kostar ju en del och vad frakten går på vet jag inte.
latexmoldmakers.com