Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettbildgalleri
Läst 2884 ggr
Pomperipossa
0

Min första tröja..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En barntröja stickad på rundstickor. Innan hade jag bara broderat och virkat och kunde bara grunderna i stickning. Var ett fint mönster i en tidning som var jättelätt. Det blev sonens första hemstickade tröja..

Tänk på att broderimönster funkar jättebra att sticka mönsterstickning efter…Glad

Diana61
0

OJ så snygg! Jag har aldrig blivit riktigt kompis med stickorna och själva stickningen.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Helenaf76
0

Första tröja?! Du måste ha stickningen i generna!!! Jätte duktigt!!! Jag liksom Diana61 inte riktigt kompis med stickorna. Vanlig stickning klarar jag men att sticka in mönster. WOW!!!

Titti
0

#0, Jättesnygg tröja.

Generad Oj, här sitter jag som har stickat i över 30 år och det där är en teknik som inte jag behärskar ännu. Generad

mandymoo
0

Ja jag säger likadant… första *ler* Helt enormt snygg… du har det helt klart i generna.

Pomperipossa
0

Det är ju så otroligt enkelt att det är hemskt!!! Enda man gör är att man läser mönstret som ett broderimönster. Bara rät stickning förutom i resåren. Olika markeringar för olika färger. Eftersom att det dessutom är på rundsticka så går det fort också… Det jag tyckte var värst var att börja klippa upp när man skulle sy fast armarna….

mandymoo
0

Det är ju så otroligt enkelt att det är hemskt!!!

Ha ha säger jag bara.. har försökt så jag vet att det inte alls är det… så ta duåt dig allt beröm… för det är otroligt bra gjort för att vara första tröjan *ler*

Hennum
0

gud va fin! :O den är ju fantastisk. men du kanske har lite lättare för dej om du nu har läst andra mönster så mycket… eller så har du stickning i generna som nån annan redan sagt. :)

så vill ja oxå kunna göra.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Nicey_och_Smulan
0

Wow vad snygg! Den ska du vara superstolt med!!

Pomperipossa
0

Tack så mycket..Glad Kan man sticka en rät och en avig så går det bra… kanske tar lite tid om man är ovan, men har man väl börjat så är det svårt att sluta. Nu håller jag på med en lusetröja till lillan i grönt/rött/svart… Lägger ut bild på den när det är klart..

parsley
0

Tröjan var verkligen jättesnygg och speciellt imponerande är att den är ett nybörjarprojekt. Otroligt.

Är  man van vid att läsa mönster efter att t ex ha broderat korsstygn så tror jag man har lättare att lära sig sticka mönster.

Diana61
0

Men blir det inte trassel av alla olika färger som hänger vart efter man stickar ?

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

siddelina
0

Vad duktig du är!

Sofiae
0

Är detta din första tröja måste jag säga att du var modig som försökte dej på något sånt…. jättefin…

Pomperipossa
0

#11 Det är inte så farligt eftersom man gör det på rundsticka, och färgerna följer med runt hela varvet om det är mer än 1 färg just då. Mycket lättare än att göra det på vanliga stickor.

#13 Eftersom jag inte kan sticka flätor och sånt men hanterar färger så tyckte jag det kändes enklare att göra en sån tröja. Att det var sonen som skulle ha den sporrade mig lite extra..:)