Betong/cement?
Hej!
Jag har tänkt göra en julklapp till mamma och pappa… Vi har massor av betong/cement (eller vad det nu är…) som blivit över sedan vi renoverade huset för längesedan. Jag undrar om man kanske kan trycka sina händer eller kanske hunden tassar, i blandad sån? Då i en form eller liknande.
Tror ni det kan funka? Tänker mest på om det är farligt eller svårt att tvätta av, från mig själv eller vovven?
Tack på förhand! 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Vi hade en tjej här inne som var fantastiskt duktig på betong. Tyvärr har hon avslutat sitt medlemskap och jag vet inte vad hon heter idag? Om hon nu har reggat sig igen. :)
Om jag hittar ngn tråd om det så puttar jag den åt dig.
#1 Vad synd.
Åh, tack så mycket! :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag har läst någonstans att betong och/eller cement har bästföre-dag, att det inte stelnar eller nåt sånt.
En annan sak är att cement måste ha minst 15 C för att mogna och stelna så du får tänka på att man inte kan göra den sortens jobb utomhus den här tiden på året.
#3 Aha, ja det stämmer kanske… Får väl göra en i sommar istället! Tack för upplysningen! :)
// Anka
#5 Oj, så snygga!
Men tror ändå jag får vänta tills jag kan gjuta utomhus, (har en livlig hund och en nyfiken katt som kommer åt överallt inomhus. Och vill ju gärna att det är en överraskning för mamma och pappa. :) Svårt att bevara en hemlighet inomhus om man inte kan ha den i sitt rum t.ex ;)
Men tack så mycket! Fick jättebra idéer på de fina grejer du gjort! :)
// Anka
Du kanske kan hitta på att tillverka olika sorters förmar att gjuta i, en del finns väl att köpa färdiga men stora grejer kanske ska gjutas i omgångar, det finns många knep. På TV 4 finns ett dånt där hemmafixareprogram med en tjej som hittar på en massa saker att göra i betong, det finns nog en hemsida där man kan få lite bra info.