Krans
Hej!
Undrar hur man gör en krans, nu till julen vore det ju fint med en sådan. ;)

Du behöver en stomme. Jag brukar använda en halmkrans. Sen behöver du ståltråd (vindeltråd) Fäst tråden runt kransen, passa på att göra en upphängningsögla också, om du tänkt hänga kransen.
Sen tar du lite av det som du tänkt klä kransen med snurrar två varv med ståltråd, fyll på mer material, snurra två varv osv.
Här är en bild av min adventskrans (inte årets… den ska göras ikväll)
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Stomme behövs inte alls. Jag har gjort utan.
Bara lägg ut granris (eller vad du ska ha) på en rad och över varann och bind ihop med ståltråd. Sätt ihop änderna och fyll ut den tills du är nöjd med storleken och ståltråden inte syns :)
Sen sätter du på det du ska ha, band, kottar, kulor, vad som helst :)
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
1-2# Tack så mycket! Nu blir det inköpning av det som behövs till kransen, det blir två kransar på våra två ytterdörra! :)
vilka fina kransar ni har gjort :)
Gjort några kransar än?
Vill ju se bilder! :)
//Helene
Vilka fina kransar. Funderar på att göra en nu i vinter, har en krok på dörren som bara är där. 
#6 Klart du ska! Kroken känner sig lite naken annars ju :D
Här är årets krans. Är inte så värst nöjd men jag kände mig inte alls nå inspirerad :P
Dekoration fick den inte heller då det är en ljussling i den :)
//Helene
Snygga kransar! Blir nästan lite avis.
Något tips eller kanske till och med en länk på hur en kan göra en papperskrans / krans av återvunna material?
Bor i en storstad med alldeles för få grenar (och de som finns vill jag ju inte våldföra mig på hur som helst…).
Håller med Kvadratkilometer, de är riktigt snygga!
Jag har vikt en stjärna som man kan forma själv hur man vill ha den origami, ska se om jag kan hitta länken. 
#9 Fanns ett par papperskransar om du googlar.
Annars får du göra som när man var liten. Fixa en stomme, knöckla ihop tussar av papper och limma på =)
//Helene
Stomme av frigolit? Har en ytterst begränsad budget och vill helst använda mig av det jag har (och jag har en hel del då jag ser till att alltid ha ex en tom juicekartong, några toarullar och inslagspapper från forna presenter hemma :p).
Kanske ståltråd å en massa pappersknöckel som "kvistar", den några band och kanske pärlor på det. Möjligtvis lite glitter.. Ja, det kan bli cool.
Eller av gamla bilder, klippa ut bilder ur tidningen eller gamla bokmärken som den här personen gjort.
Eller den här kransen.
Här är den kransen som man viker, origami jag tänkte på, ska se om jag kan hitta mönstret, eftersom hemsidan med mönstret inte fungerar. Den kan man göra av tidningspapper eller som jag gjorde för några år sedan, målade grönt på tidningspapper och vek ihop, blev faktiskt fint. Finns en som man kan göra kottar av papper och band av gammal chips-påse också.
Hittade en annan sida fanns några liknande, men just den pdf-filen finns inte då hemsidan verkar vara borta helt.
#12 Ja, det är bara att testa sig fram :)
//Helene
#12 Den här kransen var fin :)
//Helene
Den kan till och med jag tänka mig. 
Ja jag funderar på det jag med :D Den är nog snygg med vilket papper som helst.
Glöm inte att lägga ut bild om du gör en! 
//Helene