Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettbildgalleri
Läst 3599 ggr
snuz
0

Blandad kompott av mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tänkte att ja skulle visa en del av det som jag har pysslat med hemma. 

det är en salig blandning av saker… men kanske är det något som inspirerar er

Först är ett "shabby chic:at"-bord som ja målat om o fixat "patina" och målat text

snuz
0

Det här är resultatet av dumsnålhet :P
Såg sånna snygga gips? bokstäver i en inredningsbutik som jag då tyckte var för dyra för att köpas, så jag bestämde mig för att göra egna. Dvs, först fyllde jag matlådan med gips, sen täljde jag ut bokstäverna och hjärtat. HAHA

snuz
0

En krans jag gjorde med lite av varje :)

snuz
0

konservburk får längre livslängd genom att omvandlas till ljuslykta

snuz
0

byggde ihop en tårtbit som ja dekorerade och gav till mamma

snuz
0

Scrappat kort eller om man, vill tavla

snuz
0

Alla hjärtans dag pyssel

snuz
0

My little pony handmålad med nagellack på en lösnagel

snuz
0

Del av kort med egengjorda rosor som dekoration

snuz
0

Blomster arrangemang

snuz
0

Ed hardy inspirerad nagel, handmålad

snuz
0

Godisstrut att hänga i granen kanske

snuz
0

Annorlunda kort

snuz
0

Ett kort och nere till vänster ser man också nagelmålning med halloween tema :)

snuz
0

Scrappade tavlor

CamillaS
0

Väldigt fina saker du har gjort!Skrattande

snuz
0

Tack camillaS :)

CamillaS
0

Gillar speciellt #5 och #13 väldigt fint gjort!
Var det svårt? vart köper du materialet någonstans?

snuz
0

Tack, va kul att få lite feedback Det uppskattas :)

Speciellt svårt tycker jag nog inte att det var, brukar har svårast att komma på hur jag vill ha upplägget, sen brukar det kunna flyta på ganska bra :) Nu är ju inte jag någon dunderscrappare och brukar sällan göra något konsekvent under en längre period, utan när jag får inspiration då kör jag, annars finns det ju mycket annat i pysselväg man kan syssla med :)

Brukar främst köpa material från panduro eftersom vi har en sådan fysikbutik i stan, annars brukar ja kunna köpa på scrapträffar, både ifrån scrapbutiker som finns på plats eller från andra scrappare som har lite loppis. Och sen har jag ju lite av en förkärlek att köpa grejer från loppis att använda, tex gamla nothäften, nån gammal bok med härlig text, blommor, spets, knappar etc. Eftersom jag sällan scrappar fotolayoter utan mest kort så behöver inte materialet jag använder vara syrafritt och då blir också kostnaderna lägre medan möjligheten att använda lite vad som mycket större. (dessutom gillar jag miljön och inbillar mig att det är bra att handla på loppis därför) :) 

Försökt kommit ihog vad som använts: 
#5 Är få se nu, cardstock från panduro, "designade pappret" har jag själv gjort med stämpel, bilden på damen och nyckeln är även dom inköpta på panduro, spets och band är antagligen från loppis lika så guldknappen :) 

#13 Är nog det mesta också inköpt från panduro, förutom spetsen som är från min mormor, Blommorna är från loppis (gamla ljusmanchetter), och hjärtat på pinne är en gåva från en scrapträff.

CamillaS
0

Vad trevligt, Panduro är en bra affär till mycket pysselmaterial. Själv har jag aldrig hållt på med scrapping, men vem vet kanske det skulle vara något att prova.
Jag håller själv bara på med lera och gör figurer och så av det. Det är en väldigt rolig hobby det också.