Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 5479 ggr
Ilya
0

Vad göra med TYG?

Vill ha alla tips ni kommer på med saker man kan göra med tyg - ALLT är välkommet. Från att sy gardiner till att göra helt galna (kreativaFlört) och otippade saker!

Fick en grym kreativitetlust när vi gjorde "bokskulpturer" i skolan förra veckan, vi fick göra om en bok till våra egna så dom skulle utstråla en känsla eller personlighet. Jag klädde min bok i tyg med typ vadd under så den blev mjuk och häftade fast och knöt tillslut fast en tygbit runt boken så den höll sig stängd.

Så TYG - ge tips på vad man kan göra!

Tack på förhand :)

SusannAlg
0

Kan du inte visa en bild av din bok?

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Ilya
0

Har den i skolan och har ingen kamera därborta så har inte kunnat fota.. mobilkameran är ingen höjdare direkt ;p Men kan ta med kameran dit o fota o sen visa här, om du vill.

valley
0

Du kan fläta band av tyg som klipps smala som matt-trasor. Vad du använder dem till beror på tjockleken. Du kan fläta med nån vacker tråd och trä i nån pärla eller så.  Använda runt midjan, halsen, håret eller gardinomtag….

vickan1976
0

Sy vetevärmare, sy väska och nessicär, riva remsor och virka en mindre matta, sy pulsvärmare av trikå (eller t-shirt).

mariannele
0

Sticka en väska av remsor.

Gör en rya. Riv 2 - 3 cm remsor. Klipp ca 6 cm bitar.  Sy fast dem på mitten i rader på lämpligt stor botten.

Ilya
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Här är boken jag pratade om

Ilya
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Baksidan.

Tack allihop för era tips!!

SusannAlg
0

Den ser mjuk å go ut! (nästan som en liten kudde).

Du kan ju sy ett pennfack i samma stil.

Ilya
0

#8 Hihi ja.. tanken var att den skulle utstråla en liten del av min personlighet faktiskt.. framsidan står för min barnsliga sida, baksidan för min romantiska sida och bandet runtom för min "sköld" jag har mot folk för att skydda mig från att bli sårad.

Hur menar du med pennfack? Skrattande

SusannAlg
0

Ett pennfack/pennfodral där du kan ha dina pennor.