Recycling- kakfat

Ha ha vilket underbart pyssel 
Gilla verkligen den i inlägg #2, svag för sånna fat
Vilken roliga idé!! Jättefina kaktfat de måste man ju nästan skapa sig ett eget! :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Hur tjusigt som helst!

#5 prova gärna. Köp ett superlim. Det svåraste är att limma distanserna precis på mitten.
Attack går super när man ska limma sådanthär. Perfekt till bullar, kanske man borde göra. Jag har äggkoppar, tål inte ägg så de står bara i skåpet, så nu har jag lite pyssel framför mig. =)
Så snyggt - tack för ett bra tips.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Åååh, så man kan använda vanligt lim bara? Jag måste definitivt testa det någon gång. :3
#9. Jag hade nog inte valt ett vanligt lim, jag hade valt ett som är till just porslin och plast.
#10 Ja, det är kanske säkrast. Men jag gissar att man kan köpa även sådant på vanliga hobbyaffärer?
#11. Ja det finns det, finns även i vanlig mataffärer som ICA. 
#12 Åhå, såpass. *får idéer* ^-^

apropå lutande tornet, testa att lägga äggkoppens öppning både uppe och nere alltså på en bit slippapper som du håller med handen på bordet typ så borde ytan bli lite plattare och jämnare för ett stabilare fat som inte lutar ;)
Steg-för-steg-bilder på liknande projekt publiceras imorgon på www.chezdior.blogg.se

Så snygga!
Ett tips om man vill hitta mitten på t ex en tallrik. Rita av den på ett papper och klipp ut konturen. Vik sedan pappret för att få fram mitten. Det är lättare och blir mer exakt än att mäta eller gissa.
En praktiskt fråga, hur kan man diska kakfatet på ett bra sätt? :)
Åh, kom ju på att man kan göra ett litet kakfat och ha Smycken på? Någon som har provat det?
#17 det har jag haft ganska länge, tycker det är jättegulligt ;P hehe

Nu äntligen har jag lagt in mina steg-för-steg-bilder på hur jag gör kakfat.

eller det blev ett smyckesfat istället