Dum fråga om riskudde
Funderar på att värma riskudde i ugnen men har absolut ingen aning om vilken grad eller hur länge. Har ju ingen micro tyvärr.

175-225 grader ca 20 minuter eller tills riskudden känns varm. Du får nog prova dig fram lite. Hur länge den ska vara inne beror nog lite på riskuddens form och hur varm ugnen faktiskt är.
#1. Hej tack så mycket, jag har redan hunnit testa och den är helt perfekt, gjorde även en stor kudde som jag kan sova på också med ris i, blev riktigt skön sov på den inatt.
Sovkuddar ska inte värmas! Däremot gärna vädra då och då.
Trevor, provat bovete? :)
Jag vet inte vart man köper boveteskal bara eller bovete som inte gror. Har letat och där jag hittar är det mycket dyrt, ris är det billigaste jag hittar. (är inte snål, bara fattig)
Haha :) ok! tack för tipset!
Man kanske behandlar bovetet på ngt sätt? så att det inte ska gro?
#5. Jag köpte helt bovete och gjorde en till min kompis en gång. Han svettas rätt mycket och det började faktiskt gro. Testade krossat också det gick bättre, men fungerar inte som sovkudde då, man måste nästan ha boveteskal i kudde.
Man kanske borde kunna koka i någon minut och sedan torka dem på hög temperatur? Ris fungerar bäst när man ska ha det i sovkudde, däremot om man bara gör nackkudde spelar det nog ingen direkt roll.
#6 Hm, ok. Kan vara värt att testa och komma ihåg. Tänkte göra ngn riskudde i julklapp till ngn stackare. hehe
#7. Hehe, men använder du helt eller skal av bovete?
#8 Har inte ens börjat än! :)