Någon som vet hur man gör badbomber?
Hallå! :)
Någon som vet hur man gör badbomber?
Så underbart mysigt att ha dem i badet, men jag vill kunna göra dem själv! 
Isnorin hade väl recept på det?

Jag köpte ett start paket först på panduro. Till 6-8 badbomber behövs 125 g citroncyra, 250 g natriumbikarbonat, 20 ml turkisk rödolja, 10 dr badbrusfärg och 70 dr t.ex litsea cubeba olja. Man behöver gummihandskar. Blanda pulvret nogrant i plast eller glasskål. Blanda ihop vätskan i en annan bunke, blanda ihop allt, forma till bollar eller vad du vill!
MVH Isnornin
Frågan är då kanske om man kan få tag i de sakerna i en "vanlig" affär… eller om man måste köpa hela kit…

#3 Panduro har kit som man kan köpa.
jag menade mer egna recept så att jag slipper köpa panduros kit ;) dem tar så onödigt mkt pengar för så lite.
:D

ja det är sant, men det är det enda receptet hag har…
MVH Isnornin

Men kan ej slöjd detalj ha?De är billigare på vissa saker än panduro 8har själv jämförst olka pärlor och vissa är de mycket billigare än panduro,men vissa är de dyrare på),men vet ej om de kan ha något eller vad det kan kosta.Har aldrig kollat.
Citronsyra och natriumbikarbonat finns i kryddhyllan på de flesta matbutiker.
Turkisk rödolja vet jag inte vad det är…
Badbrusfärg borde gå att köpa löst på panduro ( ist för hela kit) eller på en färgbutik. Annars är det ju bara färgen på bolen så det kan man till och med hoppa över.
Itsea cubeba olja tror jag är doften och mjukgörande så om man inte hittar just den oljan borde det gå att byta ut den mot annan trevlig olja typ lavendel eller ros. Sådana oljor finns på tex Body shop…
Vi gjorde badbomber på en kemilabb för två år sedan och vad jag minns var det nog bara med ingredienser som går att köpa var för sig i "vanliga" affärer. Återstår det bara att komma ihåg vad vi använde och hur mycket…
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

De tog upp ett lätt recept på hjärnkontoret imorse,men dum som jag var skrev jag ej upp det och hittar ej det programmet och så på deras hemsida heller tyvärr. Men de använde inget som var svårt att få tag i.

Jag tycker att om du ska göra badbrus så är bäst att köpa kit först då får du allt du behöver, annara behöver du ofta köpa större förpackningar än du behöver, får ojämt över av ingridienserna och det blir bara dyrare i längden
MVH Isnornin

Nu har jag efter mycket letande hittat receptet de gjorde på Hjärnkontoret.

#13 Tack för hjälpen med länken.Förstår ej varför det ej funkade denna gången,men men.Tack för att du hjälpte mej fixa länk! :)
Samma här när jag såg det imorse!Verkar ej krångligt och behöver inget exra,jag menar gummihanskar eller så utan det verkar enkelt att göra.Men tyvärr har jag ej badkar. :(
Gå in på www.skapligtenkelt.se klicka vidare på blandat->presenter och sen badbomber :) det finns även recept på badsalt.
Härligt! Måste testa någon gång ^^
jag har recept på det på min hemsida! kolla in homade.webb.se och klicka på hälsa vård och skönhet så hittar ni det där!
#17. Hittade inte badbomb på din sida?
Jag gjorde badbomb förra vintern, jag hade inte bikarbonat så jag gjorde en med bakpulver, doftande massageolja, olivolja och salt.
#18 Blev det bra då? :)
#29. Toppen, man kan även använda lite grönsåpa blandat med oljan också.