Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketter: ifokussajten
Läst 5796 ggr
Ceciliaolucifer
1

Önskvärda förändringar på sajten!

Jag tänkte att vi kunde samla våra önskemål och tankar kring sajten i den här tråden :)

Jag vill ha lite hjälp med utformning av kategorierna. Vad önskar ni, vad saknar ni?

Nya kategorier är:
Pyssel till våra djur
Återvinning/ Budget

Borttaget är:
Länkar
Vill bara skriva av mig
Pyssel

Förändrade är:
Byta saker, Köp & Sälj
Kört fast? Råd & Tips!

Förslag:
Jag skulle vilja samla textil/handarbeten i en kategori?
ArtClay /Lera i samma.

Nå, vad tycker ni? :)

[Sephrenia]
1

ArtClay och lera tycker jag egentligen är samma kategori så om de blir en tycker jag är bra.

hindul
1

Textil och Handarbete tillsammans är en bra idé. Är man mer intresserad eller har detaljfrågor finns ju textilhantverk.ifokus att vända sig till.

Allamej
1

Så det ska inte finnas någon ot kategori?

Dom flesta sajterna vinner på det :)

Hur kommer du att se på länkning? om man tex får en fråga om.. tja plaströrspärlor, kan man då länka till den som är kunnigast i området eller ska man PM:a?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ceciliaolucifer
1

#2 Då gör vi så :)

#3 Givetvis finns OT- tråden kvar :) det blev lite dubbelt tycker jag med enprata av sig och en OT.

Jag tycker att det är okej med länkning :)

Allamej
1

Euhm, Cecilia, jag tror att när du tog bort kategorin Pyssel så följde alla trådar i den kategorin med.

Försökte söka på sajten efter photopearls men jag fick bara upp att tråden var borttagen av moderator. Det fanns ju massor med bra info i dom trådarna och jag är helt övertygad att folk inte slutat hålla på med det heller.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Sephrenia]
1

Ojsan hoppsan..

Ceciliaolucifer
1

Men, jag hade ju tillgång till den tråden senast igår?
Nu måste jag kolla upp det här. Återkommer!

Mari
1

Bra förändringar!
#7 du som Sajtvärd och Medarbetare kommer åt de borttagna inläggen även om de är borttagna, det gäller bara att plocka ut dem från borttaget och sen lägga in dem i en kategori som alla vi medlemmar kan se :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ceciliaolucifer
1

#8 Jag önskar att dom skulle vara där, men tyvärr inte Rynkar på näsan

Mari
1

#9 Hm hoppas du får hjälp att få fram dem igen, grabbarna här på iFokus kan kanske lösa det?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ceciliaolucifer
1

#10 Tyvärr, det går inte. Jag har redan pratat med dom.

Men jag får hoppas att alla fina medlemmar kommer tillbaka och tar upp sitt intresse igen, och på så sätt kanske vi får tillbaka alla bra råd och tips!

Mari
1

#11 Det var ju synd, ja jag hoppas de kommer tillbaka :-)
Har nyss hittat denna sajt och jag blir verkligen inspirerad av alla andra Skrattande

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Emo
3

Du har gjort fina förändringar och gjort sajten mycket trevligare.

Om du går igenom gamla trådar, så ser du säkert mer, som borde plockas bort, för att visa att sajten numera är både seriös och vänlig.

Det finns även en nålad tråd om att läsa reglerna en gång till. Eftersom du rättar dig efter reglerna behöver du inte fetmarkera att man inte får använda andras bilder.

citat: "Det är inte tillåtet att: 

• Bryta mot svenska lagar och förordningar.
  • Kopiera upphovsrättsskyddat material. "

Det var ju en rad, som din föregångare som Sajtvärd hade missat.

Du kan ju ta bort den andra fetmarkeringen. Det ser enbart fånigt ut med den. Medlemmarna är nog läskunniga.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Sephrenia]
1

#13 vad butter man kan vara då.

Ceciliaolucifer
1

Tjoho!

Nu finns det en ny kategori som heter Min tråd.
Här får varje medlem skapa en egen tråd där man visar sitt pyssel. Här är det inte okej för någon annan att posta bilder på sina egna kreationer.

Någon som tycker att det är en bra ide?

[Sephrenia]
1

helt ok

Emo
1

Låter alldeles förtäffligt.

Så roligt att du tar fatt igen.

[Sephrenia]
1

Jag tycker det är en toppen idé om man även kan göra dom komentat fria så de inte blir 1 bild 10´komentarer och sen en bild igen, att det blir ens lilla portfolio och sedan kan man exponera för diskussion med den i en annan tråd kanske? Eller lät det baklänges? Blev osäker :S

Ceciliaolucifer
1

#19 Bra tanke :) så kan vi göra!

Emo
3

Vi har sådana trådar på smyckestillverkningi Fokus och det roliga med dem, det som gör dem så omtyckta, är kommentarerna. Utan kommentarer vet man ju inte om någon gillar ens alster eller ens beskrivningar.

Titta på smyckestillverkningiFokus och se om inte det upplägget är värt att ta efter.

Vitsen med ett forum är väl ändå dialogen.

hindul
1

Vad svårt - det finns fördelar med båda sätten…!

Men… på sin egen sajt, där som man skriver en personlig presentation och kan ha ett album med bilder, kan man ju också lägga upp en blogg - kan den, eller en kategori i bloggen, kanske användas som en portfolio? Då kan "Min tråd" här vara öppen för kommentarer och man själv kan länka till sin portfolio i bloggen.

Emo
2

#22 Låter mycket klokt.

Ceciliaolucifer
1

Vi får se över det där helt enkelt, jag förstår inte riktigt hur du menar hindul. Men jag ska läsa ditt inlägg vid ett senare tillfälle. Har lite bråttom just nu :)

parsley
1

För min del får du gärna lägga ihop textilkategorierna till en. Jag tror det blir mer lättöverskådligt då.

parsley
1

Lägg gärna in en kategori övrigt, som man t ex kan använda om man har frågor om ett pyssel som kan beröra flera kategorier. En "reklam nej tack skylt" kan ju t ex göras på olika sätt.

OT är alltid bra att ha.

dragonstar
1

Skulle vilja ha en bra bildartickel i hur man gör Smycken.. tex bra hållbara knutar och hur man snurrar metalltråd så att den int går upp.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Allamej
1

Dragonstar, allt sånt finns ju redan på smyckestillverkning.ifokus men givetvis kan ni ha det här med

Emo
2

#27 Komplettering i stället för kunkurrens inom iFokus gör det mycket mera överskådligt och dessutom mycket vänligare, något alla medlemmar vinner på.

Ceciliaolucifer
1

Jag undrar om ni har förslag på vad vi kan göra åt Smycken och glas kategorin, jag vill ha dom ensamma :/

Allamej
1

Cecilia hur menar du?

Ceciliaolucifer
1

Haha, såg att jag inte var speciellt tydlig!

Vi har slagit ihop en del kategorier för att dom var för "svaga" för att vara ensamma.

Nu tycker jag att kategorin för glas, och Smycken känns lite ensamma. Kan man slå ihop Smycken med Tvålar/Skönhet/Smycken?

Förstår du hur jag menar? Skrattande

dragonstar
1

Sorry tänkte inte så långt facktiskt… Självkarlt de finns ju redan =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

parsley
1

Tvål och skönhet kan jag tänka mig som en kategori och Smycken som en. Tvål och olika skönhetsprodukter hör ihop tycker jag. En tvål kan ju vara fast eller flytande och vad är det för skillnad på en flytande tvål och en rengöringskräm.

Smycken kan få vara en egen kategori tycker jag.

Det finns finns ju specialsajter för bl a Smycken och trådslöjd på i fokus, men alla besökare är ju inte experter på vilken iFokus sajt man ska välja när det är något man undrar över.