Ringar till drömfångare
Det kliar så i fingrarna att börja göra drömfångare. Men jag har kört fast! Hur jag än letar så hittar jag inte ringar (av trä eller metall) som jag kan börja använda som stomme! Har försökt med trädgrenar också men även om det kanske funkar är de inte optimala för vad jag vill åstadkomma. Några tips? Storleken på ringarna vill jag skall vara mellan 10 - 20 cm i diameter.
PS Förlåt om detta blir en dubbelpost. Min hjärna kokar i värmen så jag missade att det redan fanns en post om drömfångare. Ooops! Dags för lite kall fläderblomssaft kanske? ^^ DS
jag ska kika vad jag har i min gömmor =) jag har haft en hobbybuti och har en massa skoj saker ligger. jag vet att jag haft metallringar som folk använde att göra drömfångare av… ska vara komma på var jag ahr dom nu ^^ hur tjocka får dom vara?
#1 Nej men så spännande!!! Det är svårt för mig att måtta mot en bild i huvudet, men tror inte det blir snyggt med grövre än 5mm, eller vad tror du? Sedan beror det självklart på vidden av själva ringen såklart!
Det roliga är att jag i ren desperation gick in på vår lokala Järnia-butik (metallring=Järn?!) för att kolla. givetvis så hade de ingenting. MEN jag sprang på en kvinna som jobbade i butiken och hon sa gav mig tips på två bra affärer här i Uppsala som kanske hade! Så dit skall jag bussa mig nu ieftermiddag! Håll tummarna!
Jag har gjort en av vanlig grej, jag snörade in den i tjock ståltråd, då höll den bättre.