Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettmönster
Läst 7253 ggr
Ninnie76
0

Smurfar

Hej nya vänner!

Jag letar desperat efter stickmönster till barntröjor med Smurfar. Finns det någon som kan hjälpa mig?

Vi är ett glatt gäng som sysslar med Folkrace, har tackvare att bilarna är blå fått namnet Team Rallysmurfarna. Skulle vilja sticka tröjor till alla barnen. Men jag hittar inget mönster.

Jag har inte stickat så länge att jag klarar av att göra mönstret själv.

Så snälla HJÄLP MIG!!!!

[TrevorS]
0

Jag tror man får inprovisera lite. Kanske sticka en tröja först och sedan en smurf, sy fast smurfen på tröjan. Jag har gjort så innan, inte med smurfarna då men med Danger Mouse.

Knittabilly
0

Det du skulle kunna göra att leta reda på ett mönster till en barntröja i den modell du vill ha, finns massor av gratismönster hos exempelvis garnstudio. Sen letar du reda på en bild på smurfen du vill ha på tröjan och lägger in det i ett program som konverterar foton och andra bilder till korsstygnsdiagram och simsalabim så har du ett stickmönster till en smurftröja. Diagram till korsstygn och diagram till stickning ser nämligen likadana ut.

Ett gratisprogram som jag har använt mig av flera gånger för att göra stickmönster är myphotostitch och jag tycker att det fungerar riktigt bra.

[TrevorS]
0

Hur har det gått med smurfarna?