Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 3438 ggr
Paimon
0

Laga skinn

Hej,

vet inte om det här är rätt forum men jag tänkte om någon kanske vet, är lite desperat.

Tjejen köpte en skinnjacka i fredags, hon har använt den 3 ggr och nu är den trasig. Sömmen i armhålan har gått upp och sen slitit upp en stor reva/hål i lädret. Så de är inte bara längs sömmen, då hade man ju kunnat sy ihop de, utan de är i själva skinnet, ett hål som är kanske mellan 5-10 cm i diameter.

Jag har försökt ringa butiken men dom klickar bara bort mig(!), vi ska ju åka dit och klaga men jag tänkte om dom vägrar ta tillbaka den så undrar jag, vad ska man göra? Kan man laga det på nåt sätt? (det är kalvskinn, har jag för mig, om det gör nån skillnad)

Tjejen har letat efter en sån jacka sen i höstas och nu hittade hon äntligen en som var perfekt och efter 3 ggr är den trasig Gråter

majkatt
0

Tar dom inte tillbaka den gå till konsument ombuds mannen eller nått. man har rätt till öppetköp.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Allmänna reklamationsnämden om de inte ger er en ny jacka, pengarna åter eller lagar den på ett tillfredsställande sätt. Lagar du det själv kan du nog inte ta den dit och klaga, risken är nog de säger du gjort det värre eller skyllerpå något annat dumt

[TrevorS]
0

Hur har det gått?