Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettmönster
Läst 4003 ggr
majkatt
1

hjälp

Hej

När jag var runt 15 hade jag en pjyamas som var en overall och det va den skönaste pjyamas jag haft och jag skulle vilja ha en sån igen.men det finns inte at få tag i längre det är ju 15 år sen.

Så jag tänkte sy en men skulle vilja ha tag på ett mönster men kan inte hitta nått, nån som vet eller /vill hjälpa mig med det.

CarolineO
0

Hmmm, det lättaste borde vara om du har ett par sletna byxor och en tröja du inte använder, men som passar.

Så klipper du sönder dem i sömmarna och har som mönster, sen syr du ihop dem till en overall…

Annars kanske du kan hitta mönster på byxor och tröja och sy ihop?

majkatt
0

Ja jag har funderat på det, det få nog bli så för det verkar inte finnas nått mönster.

vickan1976
0

Jag hade också en sådan pyamas! Hade förträngt det fram till nu. Inte särskilt snygg med skön!

Jag sydde en bebisdräkt till en kompis som skulle på Maskerad och då tog jag ett tröjmönster och ett byxmönster och tejpade ihop dem. Tänk på att lägga till lite exta på höjden, så du kan röra dig i pyamasen. Alltså sätt inte ihop tröjmönstret och byxmönstret kant i kant.

Lycka till!

majkatt
0

Nej det är inte snyggaste man kan ha på si men det är super skönt. Jag är ganska frusen av mig och jag ska göra min i flanell så det kommer nog att bli bra hoppas jag.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jösses ja sån har man haft, skön som sagt var men hiskelig Skrattande

majkatt
0

Åh nu får jag snat hem mitt tyg så jag kan börja sy min pyjamas. Va skönt det ska bli jag som är så frussen

SusannAlg
1

Får vi se dej mannekänga när den är klar??Skrattande

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

majkatt
0

Naturligtvis,

CoolCat-1
0

Hur gick det? Får vi se en bild? =o)

majkatt
0

jag har ju inte gjort den än det har kommit lite andra saker emellan

Evahelene
0

Har du kollat på loppisar o.dyl. efter Allt om Handarbete från 80-talet? Bläddra igenom sådana - har du tur kan det finnas mönster där! Ev. så kollar du på 70-tals-numren…det var väldigt populärt med overaller i sammet och velour då - minns ena syrrans som hon sydde sig  efter AoH-mönster.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

majkatt
0

ok tack