Skolprojekt!
Skulle behöva hjälp med lite ideér till ett skolprojekt och hoppas på att ni kan hjälpa mig.
Ämnet är… BILD! :)
Vi ska skapa en reklam för en viss produkt, jag fick hundmaten "slurk". Vi får göra precis hur vi vill. Det som ska ingå i arbetet är: en tilltalande förpackning, ge bra resonemang varför man ska köpa just min hundmat, och en bra slogan.
Min slogan har jag nog kommit på (tror jag):
SLURK på burk!
Är det någon som har ideér hur jag ska göra?
Glöm hundmaten som luktar skurk,
Köp den nya goda SLURK. 
Om du vill ge din hund mat på burk
Är ditt förstahands val alltid SLURK.
Är du trött på att hunden vägrar äta mat på burk
Vill du ser förändring, våga prova SLURK.
Haha, väldigt roligt, men ngt kanske man kan spåna vidare på?
Hehe, jätte bra :) Alla var jätte bra, du är så fiffig Cecilia
Jag kan försöka med en layout ide när jag ska gå ut med jycken så kan jag göra en prototyp ifall det är lagligt.. dvs att jag inte hjälper dig att fuska ^^
#3, tror inte det kan kallas fusk :) Alla andra får ju hjälp av andra :)
Jag kom på fler slogans, men jag har nog glömt dom ;) jag återkommer.
Det är inte slask, det är SLURK!
Nej, jag tror att fantasin tog slut :)
kommit på några egna?
#6, har inte funderat så mycket faktiskt, har haft så mycket att göra.
"SLURK PÅ BURK, NU FÖR DIN HUND"? =)

Hundmatsreklam brukar ofta innehålla en bild på förpackningen, dvs burken eller påsen. Ibland finns det en skål med hundmat med på bild. Tänk efter vilka färger du reagerar mest på och varför du reagerar som du gör på vissa färger. Hur tänker du t ex när du ser en röd eller gul hundmatspåse jämfört med en lila och limegrön. Färger ger budskap, något som du kan använda dig av i din "marknadsföring" av slurk.
Ofta finns en bilder på en eller flera hundar med på bild i reklamen för hundmat. Olika hundraser ger olika budskap. En chihuahua i en dyrbar handväska ger ett helt annat intryck än en vallande bordercollie eller en schäfer som håller på med tävlingslydnad.
Vem är målgrupp för din hundmat? Naturligtvis är det hundar som ska äta, men det är ju hundägaren som handlar.
Ofta brukar det finnas information / budskap om att just den här hundmaten är näringsriktigt sammansatt och av utvalda råvaror speciellt anpassad för ……hunden.
Hundmat brukar säljas som torrfoder i säck eller paket som blöts upp med vatten innan servering eller som "blötfoder" på burk. En del hundägare barfar sina hundar (barf = bone and raw food eller biologiskt anpassad rå foda) sina hundar. I korthet innebär barf att man ger hunden rått kött gärna med ben och kompletterar detta med grönsaker.
#9 haha du orkade skriva det jag tänkte 
Tack för alla toppen svar. Ska försöka ta mig tid i helgen och jobba lite på arbetet :)
Den blev jättebra. =)