Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettfrågor-o-svar
Läst 2647 ggr
Mmadeit
2010-04-17 13:39
0

efterlysning...

För kanske 10 år sedan fanns det ett pyssel som var jätte poppis. Man hade flytande färg på tub/flaska med liten pip som man målade med på plast typ vanliga plastfickor för pärmar först hade man en spciell färg (fanns svart vit eller transparent) som inte flöt ut och drog alla konturer med och när den sen torkat så fyllde man alla "hålrum" med en mer flytande variant som fanns ia alla möjliga färger.

När sen hla rasket torkat tog över natten har jag för mig så kunde man pilla loss det från plasten och flytta över på fönster och glasytor vart som ett transparent klistermärke jätte fint i solen.

Någon som vet om det går att få tag i sådant material/färg idag? har fått en förfrågan att göra dekorationer till en som har problem med fåglar som flyger rakt in i ders glasveranda och dör :-( och mina färger jag hade är ju hopplöst torkade för länge sedan och minns inte ens vad det hette så jag kan söka på nätet…

Hilfe någon :-)

beem
2010-04-17 14:21
0

Jag tror man kallade den fönsterfärg.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

majkatt
2010-04-17 20:32
0

finns på välsorterade pysselaffärer eller panduro eller clas ohlsson.

det är säkert fönsterfärg du menar

Ceciliaolucifer
2010-04-18 21:35
0

Precis som dom ovan säger, fönsterfärg :)

Aviendha
2010-04-18 21:52
0

Smart att använda sådana dekorationer på fönster för att förhindra flygolyckor! Ofta händer de ju för att fåglarna inte ser glaset, så även med sällskapsfåglar :S

SusannAlg
2010-04-29 23:52
0

Mina barn tycker att det är jättekul att måla med fönsterfärg. Senast köpte jag fönsterfärg i Ullared… men som sagt det finns nog i de flesta hobbybutiks-sortimenten.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken