Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettpyssel-till-våra-djur
Läst 3957 ggr
Levethia
2010-01-03 15:31
0

pappersrör?

Hej hej, tänkte kolla med lite mer händiga om ni vet om man kan få tag på pappersrör/gjutrör. Mest det att jag vill titta på priser och jämnföra, har försökt ett par dagar nu att leta på internet efter sidor som säljer men hittar inget.  Måste ha rättlånga då jag själv har planer att såga dem i bitar. Skall bygga en ganska stor klätterställningar till katter. Och sen om ngn har ngt tips vad man kan använda för rep som man kan linda runt.

TAcksam för all hjälp :)

Medarbetare på Science Fiction

[Daisy-Moa-Elsa]
2010-01-03 15:33
0

Funderade lite på dem som säljer mattor på metervaror, är de kanske upprullade på papprör….kan ju vara värt att kasta en fråga dit

Levethia
2010-01-03 15:41
0

Hmm det har jag dock inte tänkt på, men har ialla fall inte för mig att man får ett pappersrör med på köpet men däremot så har ju tygaffären papperrör ihop med tyget ?  Så man kan ju alltid kolla där :) Tack så mycket för det :)

Frida
2010-01-03 16:05
0

Gjutrör köper du för inte så många kronor på en bygghandel, jag köpte sådana rör till mina kaniner på Hornbach. Finns i olika storlekar (diameter) och är långa nog att såga i mindre bitar. De jag köpte kostade nog inte mer än 20kr styck med en diameter på ~15cm och var ~120cm långa.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Daisy-Moa-Elsa]
2010-01-03 16:06
0

ha ha näe tänkte ifall du kunde få från dem.

Levethia
2010-01-03 16:10
0

#3 de jag ahr hittat har varit anpassade i liter och har varit svårt att räkna ut diameter och längd och sen det att  närjag fått det förklarat hur stora dem va så va dem aldeles för stora och djupa :) Så trampar vatten

#4  hehe ja i alla fall värsta fall så kan man be om att få köpa dem för en billig peng på sy affären :) Där vet jag ju garanterat att det finns långa :)

Frida
2010-01-03 16:26
0

#5 Hur stora rör ska du ha då? För jag kan tänka mig att som stomme i en klätterställning får de ju inte vara för klena.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

dara
2010-04-21 14:30
0

man kan gå till tygaffärer och få rör som det har varit tyg på, dessa är jättestabila men inte så tjocka (och gratis, jag har hämtat en del påolssons tyger)

jag behöver dock papprör med stor diameter och har haft problem att hitta detta. tipps?