Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettfrågor-o-svar
Läst 3843 ggr
Cessy
2010-04-20 16:00
0

Krympplastproblem

Jag har köpt s.k. klar krympplast o innan man lägger den i ugnen så har den ju en matt sida o en blank sida. Sedan har jag ju sett folk som gör fina saker av krympplast men då när de är färdiga så verkar krympplasten vara helt klar o genomskinlig, men när jag tar ut mina krympplastbitar från ugnen så är ena sidan ff. matt o andra sidan klar, men biten ser alltså ff. matt ut eftersom det inte har försvunnit.

Jag har en varmluftsugn o jag har försökt både höja temperaturen såväl som sänka den o bara köra med övervärme, men jag blir inte av med den matta ytan. Hur gör ni som får helt klara krympplastbitar. Vilken temperatur har ni använt o hur länge har ni den inne i ugnen?

Ceciliaolucifer
2010-04-20 19:09
0

Man kan väl köpa olika slags krympplast? alltså olika färger?

[Dandelion1000]
2010-04-20 19:15
0

Ska man inte använda en värmepistol när man jobbar med krymplast? Eller är jag helt ute och cyklar :)

Cessy
2010-04-20 19:16
0

#1 Jodå jag har vit o svart krympplast också o jag har köpt den "klara " krympplasten på 2 ställen (Slöjddetaljer o Pysseltagen) men ingen av dem blir helt klara efter att de varit i ugnen o jag har sett andra som gjort smyckesdetaljer o de har fått krympplasten helt klar o det ser mycket snyggare ut. Så det borde gå o få den klar - men hur???

Cessy
2010-04-20 19:18
0

#2 Det skrivs på förpackningen att man ska använda ugnen 140 grader eller så kan man använda en embossingfön, så båda delarna skall alltså gå lika bra.

Cessy
2010-04-20 20:05
0

Fick svar på min fråga av flower1. Det finns 2 sorters klar krympplast. En som är helt klar på båda sidorna o en som är som min d.v.s. mjölkig matt på ena sidan. Så jag får alltså leva med mitt misstag tills jag gjort slut på mitt lager jag köpte från slöjddetaljer o se till o köpa från panduro istället eller någon annan butik som har den helt klara krympplasten-

*Stor suck*

Ceciliaolucifer
2010-04-20 23:45
0

#5 Ah, det var lite så jag tänkte :) då var jag inte helt ute och irrar. haha