Håller vanligt papper till kuvert?
Jag funderade lite, håller ett vanligt vitt papper om man viker ett kuvert av den. Eller slits den sönder hos posten?
Jag har skickat för många år sedan en bild jag skrev ut på datorn med text på baksidan den kom fram i två delar.
Jag tror inte det håller. T.o.m. vanliga lite kraftiga kuvert brukar ju bli tilltufsade. Ta i så fall flera lager papper.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Kartong kan hålla någorlunda, men vanligt papper är nog för skört för att användas som kuvert.
#2. Kanske är så, tänkte jag skulle skriva ut på vanligt och använda mig av ett vanligt papper. Ville skriva ut lite roligt mönster på kuvert på ena sidan. Kan ju använda vanligt kuvert men har inga och har inga pengar till det heller just nu.
#3. Kartong kan fungera. =)
#4 Om du vill ha tunn kartong att skicka i så kan man gå förbi Stadium och norpa lite på deras "slå-in-själv-bord! 
#5. Eller så får man handla där någongång och ta så mycket man behöver. ;P Annars så insåg jag att jag fick med lite hårt papp när jag fick ett paket med DVD. Så jag vek ihop en sådan och den tror jag håller. =)
Jobbar på posten och rekoemenderar ej vanligt skrivar papper om man inte har gott om tejp och kan tejpa in hela pappers ytan ;-) vanligaste tillfället dessa kuvert går sönder är redan vid första sortering framföratllt vid hög luftfuktighet då det pappret suger åt sig fukt på annat sätt än kuvert papp när det ligger ute i lådan.