Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 6664 ggr
Hawknestgrove
0

Jag tigger restgarner!

Är det någon här, som vill skänka bort restgarner? Allt emottages tacksamt, nästan inga bitar är för små, även stumpar på ca 1 meter är användbara. detta går till välgörande ändamål. Vi är ett gäng som virkar och stickar till förmån för hemlösa katter och vi gör små kattleksaker. sedan så är det KKS som säljer dem. Pengarna går till hemlösa katter. Titta in till oss på Hittekatter, så får du veta mera! JAg är en av tillverkarna och kommer troligen att behöva en "vikarie" i höst, då jag skall opereras för karpaltunnelsyndrom.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

Bra att du går ut meddet här Gunilla. Här inne finns det många duktiga pysslare. Kanske någon fler som kan tänka sig att ställa upp för de stackars katternas skull och skänka lite stickade leksaker till KKS.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

anebit
0

Sånt här bl.a. är det vi virkar för att få in pengar till hemlösa katter,  bollar, enkla möss, bläckfiskar m.m. och  fyller dom med bomull och kattmynta.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

tack tjejer att ni stöttar upp!

CarolineO
0

Ja, detta är ett superbra forum att lägga en sån här tråd i =0)

Jag skulle gärna hjälpa till, men eftersom jag själv är djurskyddsombud har jag fullt upp med att handarbeta saker till att finansiera mitt egen lilla uppdrag med det =0) Ibland händer det ju att man måste vara ledig från det ordinarie jobbet (oftare och oftare faktiskt) för att hjälpa de små stackarna, och det har man ju inte direkt råd med i längden…. så jag gör också sånt… o målar en del osv… Det jag får in via min hemsida täcker knappt allt bortfall av inkomst…. Men visst känns det skönt? HAr man bara så man klarar sig själv kan det ju kvitta med resten, då lägger jag hellre det på djuren!

Hawknestgrove
0

Ja, puttar upp! Gå in till oss, om ni har garner som ligger och gråter i ett hörn någonstans!

Anna77
0

Igen som har lite garn till förmån för hemlösa katter….?

Hawknestgrove
0

helenaroth har nappat! Finn det inga fler?

lillalotta
0

Vart skickar jag?? Har garn liggande jag kan gå igenom.

Hawknestgrove
0

Puttar upp här med! Vi är ett gäng på Hittekatter som gör av med garn som smör i solsken!

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

Hawknestgrove
0

Puttar upp och tigger igen!

Asa-N
0

Jag är själv opererad i båda händerna för carpaltunnelsyndrom men efter ca 3-4 veckor så ska du nog kunna vara igång igen, det är de 2 första veckorna som man inte ens får lyfta en liter mjölk.

Maila mig gärna privat var jag ska skicka restgarner så ska jag se vad jag kan åstadkomma till kattleksaker :o)

Hawknestgrove
0

Här är ett alster jag gjort av restgarnerna!

isnornin
0

Vad duktig du är!!

Vart ska man skicka garnen??

MVH Isnornin

Rita-S
0

Jag har en del du kan få, hur lösest detta? En ofärdig gänser som jag inte tänker avsluta av privata skäl tex

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

karins
0

Och jag har gjort specialmusar med knorriga svansar. utav garn jag fått.

karins
0

Pm:a Gunilla och mig. Ni som vill skänka garn.

Hawknestgrove
0

Precis. Både Karin och jag gör av med garn i massor!

Linn
0

puttar lite åt er!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Hawknestgrove
0

Tackar! Snälla Isnornin skickade lite åt mig Tack!!!!

isnornin
0

det var så lite.. det var inte mycket garn… kan det bli en mus???

MVH Isnornin

Hawknestgrove
0

Oh ja, eller så blir de utmärkt att sy nosar och ögon och sånt av!

isnornin
0

Bara det kommer till någon nytta så är jag glad;)

MVH Isnornin

Hawknestgrove
0

Ja självklart! Har redan använt lite av det! Nu ska jag virka några jordgubbar med kattmyntefyllning! Puttar upp mera! det går åt garn!

Hawknestgrove
0

Puttar upp1 Ingen?

mintooo
0

vad fint! jag har tyvär inte något men såfort jag får tag i det så ska jag försöka kontakta dig

Hawknestgrove
0

Ja, PM:A mig, så får du min adress

kissan78
0

Antar att det är bara virk- o stickgarner ni behöver, eller? Har en del broderirester ifall det skulle va nåt?!Brukar iaf hjälpa till genom att köpa leksakerna! Dem är väldigt uppskattade här hemma.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

CarolineO
0

#28     Hej!
Jag är djurskyddsombud och även jag handarbetar en del, vilket jag sedan säljer och använder de pengarna till att hjälpa djuren.

Du kan läsa mer om det på min hemsida www.carolz.se på länken "djurskyddsombud/omplaceringar"  och sedan "hur kan du hjälpa till?"

Jag tar tacksamt emot broderigarner, tyger som gamla gardiner/påslakan som tjänat ut sin rätt etc. =0)

/Caroline

kissan78
0

#29 Då ska jag ta o fixa ett litet paket till dig! :) Är det bara att skicka till adressen som du har där på sidan?

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

CarolineO
0

Jepp, det stämmer =0)

Jag betalar gärna för portot om du vill!  Tusen tack!

Hawknestgrove
0

tigg. tigg…..

Rita-S
0

Ååå, Gunilla, jag rensade min inbox och lyckades radera ditt pm :( Snälla skicka igjen?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Hawknestgrove
0

Rita, du har PM…

kissan78
0

#31 Oj hade helt glömt av att skicka mina 'rester'! Hittade allt nu o insåg att jag skulle ha skickat iväg dem, men nu är allt färdigt inför julen så nu ska jag ta o göra ett paket till dig! :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Rita-S
0

jag skickade lite jag hadde liggande :) Gott att bli av med sådan man inte får gjort nåt av för att man har ETT nyste kvar typ! :D

Hawknestgrove
0

Ja, Rita, tussen tack! så fick KKS ett lite extra bidrag dessutom, då du var så snäll och ine ville ha pengar för portot, utan de pengarna gav jag till KKS i stället!

CarolineO
0

# 35     *s* tur i oturen =0)   Jag började tro att posten hade slarvat!   Det händer ju med jämna mellanrum

Denna kommentar har tagits bort.
FeliciaS
0

#0 Vilken härlig tanke! :) Det tror jag katterna uppskattar mer än väl! ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

CarolineO
0

Kissan78      Tusen tack! När jag kom hem igår låg garnerna på lådan =0)    Jag hade faktiskt letat efter just en av de lila färgerna hur länge som helst till en tavla jag håller på med, så det blev ju superbra!!

Kram

Hawknestgrove
0

Vill tacka alla er snälla goa folk, som skickat mig garn! HAr yttreigare en sändning som kommer nu, Tydligen väldigt mycket… från Snälla Hildur! Nu har jag så det räcker ett bra tag framåt, men ni som följer den här tråden, gå in på Hittekatter och skriv om ni har,det är flre än jag som virkar åt KAttkommandeo Syd och även åt andra katthem! Era små garnrester blir till mat och värme till många frusna tassar!

Frualbertsson
0

Gunilla jag har skickat ett meddelande till dig, har garn som väntar på att bli ivägskickat!  =)

Hawknestgrove
0

Tack snälla Hildur för ditt underbara paket! Såmycket fina garner! En ros till dig! #43 jag väntar med spänning! Så snälla ni är!

Hawknestgrove
0

Hej alla snälla givare! Nu har jag fått så mycket garn av alla från Sveriges alla hörn, så jag klarar mig ett tag! Men det finns fler som virkar till katternas fromma på Hittekatter! Släng in ett litet inlägg där, så kommer spekulanterna som flugor på en sockerbit, jag lovar! Än en gång tack för alla garner, det kommer värma många kalla tassar, bildligen!

CarolineO
0

Även jag tar tacksamt emot garn för samma ändamål. Ni kan läsa mer i inlägg nr 29 här och på min hemsida www.carolz.se

Tack än en gång, Kissan 78

CarolineO
0

Putt

Jag tar fortfarande emot, och det gör säkerligen KKS också  =0)

[BonnieL]
0

Putt :D

Achatina
0

Går det att virka sådana möss i ultra tunnt garn? Har lite mohair garn i två färger som jag inte kan sticka med, just för att det är så tunnt :P

CarolineO
0

Mohair går bra, jag har virkat flera "maskar" av det.  Blir supersöta =0)

Hawknestgrove
0

putt pma mig om ni har!

[Dandelion1000]
0

Mina föräldrar har massvis med garner och dyliknande. Ska dit imorgon kan ta med mig lite garner, är det dyrt att skicka? Är en pank student :/

Hawknestgrove
0

JAg kan betala frakten! pmar dig!

[Sephrenia]
0

Jag har garn som vill komma till välgörande ändamål :) Men lät som ni hade fullt upp, de kan gråta i ett hörn en stund till ^^

sissie
0

Jag har ett tips på en annan mus ni kan glra och sälja för katternas skull.

Ta en lång remsa tyg som är ca 8-10 cm bred. Sy ihop den på längden. Gärna två gånger med olika stygnlängder. tex 3 mm och 5 mm.

Vänd tuben så sömmen hamnar inuti.

Klipp av decimeterlånga bitar.

Sy ihop ena änden som en spets och sätt i en svans samtidigt av garn eller mocka/lädersnodd.

Fyll musen och sy ihop andra änden genom att stoppa in kanterna så det blir en rundare ände.

Limma fast en nos av en liten bit röd fleece med textillim.

Limma på öron av brun eller grå fleece.

Sy dit ögon med lite svart garn.

Man kan också göra kattspön enkelt.

En blompinne som man sätter fast tex läder/mockasnoddar på. Eller påskfjädrar. Limma med tex limpistol och dekorera med någon smygg tejp.

Det är bara fantasin som sätter gränser för vad man kan sätta på ett kattspö.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Dandelion1000]
0

#53, herregud vad glömsk jag är :( Glömde helt och hållet bort garnerna när jag var hos mina föräldrar igår, får skylla på påsk musten. Hämtar dom nästa gång jag ska dit :)

[Sephrenia]
0

Folk kan ju annars skicka färdiga möss om de är pysselbenägna kanske?

[TrevorS]
0

Vilken fin tanke. =)

Hawknestgrove
0

Sephrenia gärna! men jag måste ju få ett pm där jag kan lämna min adress! Lägger inte ut den här!

[Sephrenia]
0

Ok will do :P

All-for-love
0

Ok, jag kanske kan skicka lite 1 meters stumpar till er, efter alla mina projekt!

Hawknestgrove
0

#61 du har fått min adress!