hjälp
Jag har tagit åt mig att sy blusar åt 3 tjejer, och nu undrar dom hur mycke jag vill ha för jobbet.
Jag tycker det är jätte svårt. Det är det första sömnads jobbet jag gör åt nån annan, vad ska man ta för pris.

Har du någon bild på hur blusarna ska se ut?
Har du sytt någon tidigare så du vet hur lång tid de tar att sy?
Står du eller de för tyget?
Det är alltid svårt att ta betalt.
Nej jag har ingen bild just nu men det är typ lite rockabilly stil dom ska ha den till cruisingen uppe i rättvik i sommar.
Jag kom ju på nu att jag har ju faktist sytt min kompis bröllopsklänning.
Men blusarna kommer ju inte att ta lika lång tid att sy, hoppas jag. sen har jag bara gjort dockkläder.
Dom har tyg.
Jag tycker verkligen inte om att ta betalt.
Jag tycker att du ska sätta ett timpris och sen ta betalt för den tiden det tar. :) det är alltid svårt att uppskatta någonannans hantverk.
Jag sa till dom som skulle ha blusarna att jag ville ha typ 350 kr per blus och jag tyckte inte det va ett överpris, men hon tyckte att det va lite dyrt.
Det va det väl inte.

Det beror helt på hur man ser det, det är helt klart värt mer med tanke på arbetet och timmarna som går! Men med tanke på att dem köper sitt eget tyg och ber dig sy upp det så kan det svida lite i ögonen ?Och nej det är inget överpris.
Men om det va du som bad någon annan sy upp något och du hade ditt eget tyg, vad hade du velat ge isåfall?
Det är verkligen svårt att sätta ett pris på något man har gjort, för ibland tar det många timmar att göra det.
Men jag skulle ha tagit 150 till 250 för att sy upp, sen vet jag inte vilken typ av blusar det är du skall göra. Men även det är ganska billigt egentligen. Så man får ligga någonstans emellan det priset man vill ha och det priset dem vill ge. Det brukar nog bli bra!
Medarbetare på Science Fiction
tar mellan 150 och 250 för att sy skjortor till barn (typ 1-3 år) då ingår materialet i det priset. MEN då syr jag ju oxå dessa på ca 1-2 timmar/st inklusive en hel massa dekor sömmar…
Tycker inte du la dig allt fö4r högt i pris möjligfen något då de står för tyget men inte farligt.
Hur många timmar tar det att sy en blus? Synd att hantverk ska vara så lågt värderat. Man får ju aldrig samma passform på butiksköpt som uppsydd för en