Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketter: handarbetetextilvirkatstickat
Läst 13339 ggr
Levethia
27

Skummgummi till stolsdyna?

Hej, skulle gärna vilja ha lite tips på skummgummi eller liknande då jag har planer på att klä mina matsalsbords stolar med permanent stolsdyna ( har ingen aning om vad det egentligen heter).
Och sen också om det finns ngn internet sajt som säljer tyger och liknande rätt så billigt, har ingen tillgång attåka iväg till sådana varuhus och den lokala tyg affären är absolut för dyr!
Har kollat runt lite på iFokus och hittade inget bättre ställe att fråga på!

Medarbetare på Science Fiction

Ceciliaolucifer
0

Hallå!

Jag har faktiskt aldrig hittat "billig" skumgummi, men det känns som att man bör satsa på ordentlig kvalite när det kommer till stolsdynor.

Men den här sidan brukade ha väldigt billiga tyger, och billig frakt. Jag såg nu att dom har gått upp lite i pris. Men det kan vara värt att kika på!

Klart du är välkommen hit, det är ju pyssel att sy och dona Skrattande

Tyg webbshop!

Levethia
0

Nja tänker mest att man vill inte lägga 400 - 600 kr per meter för ett tyg :P ( det är dyrt)

Och billig skummgummi menar jag billigare än en maddras för 1200 kr som e större än det jag behöver hihi, då kan man ju lika gärna köpa billiga stolsdynor och massakera dem hihi
Och tack tack för välkommnandet, nu skall jag bara lista ut hur jag lägger till den här också

Levethia
0

hehe dumma mig jag glömde kolla på länken :)

Ceciliaolucifer
0

#2 Det kostar att pyssla, men jag förstår dig helt och hållet Skrattande.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Panduro har ju skumgummi som kanske är i rutor om 40*40 och nog en 5 cm tjocka, vet inte vad de kostar men där kan man ju välja hur många man vill ha.

Levethia
0

Jaså men det lät intressant faktiskt, hade inte en aning om att panduro hade det, men gillar inte deras utbud eller kvaliteten på de mesta saker dem släljer .. Eller snarare priset på den kvalitet dem säljer.. Har fått tag på bättre barnpärlor än deras pärlor :P Men skall kolla in det, hopppas dem har det på hemsidan bara

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Absolut visst finns pyssel generellt till bättre priser och så i mindre butiker, men de har ett stort utbud och tror att även om de är "dyra" så blir det billigare än 1200 Skrattande

svava
0

Hej

Tradera är ju ett alternativ…. mankan i allafall kolla..

Jag har verkligen fyndat där, när det gäller allt innom pyssel.

svava

hindul
0

Hej!

Här är en lång länklista över det mesta som handlar om "sy"!

sysidan

Levethia
0

Jätte bra Tack, skall kolla in det.

Det kommer ju ändå dröjja ett tag innan man kan sätta igång, för skall slipa och måla bordet och dem färgerna va inte billiga och nja det är väll ingen färg gennerellt heller hehe

Men i huvudet är iden väldigt bra, skall måla bordet i ngn enkel färg typ svart och sedan göra ngn form av konst på sidorna av bordet ( typ benen fast det är inga ben) och sen ovanpå själv bordskivan och stolarna skall väll målas enkelt och sen skall jag då göra sittdynor på stolarna så man inte får flisor i rumpan Tungan ute så sittdynan skall bli permanent och sen skall jag sy och fixa till ngt tyg och sätta fast tryck knappar runt tyget och runt under på stolarna så man kan tvätta dem får se hur den ideen går ihop men kan va bra om det funkar på det viset för då kan man tvätta tyget utan att det går sönder när man sliter av det Obestämd

Hehe sen skall jag på ngt enkelt sätt klä om min soffa och min fåtölj :)  Så den här pyssel sidan är perfekt för att lära mig lite mer om tillväga gång sättet :)

hindul
0

Oj ja, det låter väldigt tjusigt! Smart idé med stolsdynorna!

SusannAlg
0

Hur har det gått med dina stolsdynor?

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Levethia
0

Nej går inge vidare just nnu, är fortfarande på gång, men måste först slipa bordet och stolarna och sedan måla allt, få tag på en pressarfot till symaskin( inte så lätt) Och sen få råd med allt :) . Så det dröjjer ett litet tag faktiskt. Men är på gång, måste bar avänta på bättre väder så jag kan slipa bordet poch stolarna Tungan ute ( har en etta så det blir lite svårt att göra det inomhus)

petsson
0

Jag skulle köpa färdiga stolsdynor och ta av tyget, jämför pris med Panduros dynor. Tror inte ide'n med tryckknappar kommer att hålla, möjligen karborreband. Jag har satt blixtlås i bakkanten på dynan så den är vändbar, och går att ta av för tvätt. Tvätta tyget innan du börjar utifall det skulle krympa.

Att köpa billigt visar sig ofta bli dyrt i längden, bättre att satsa på bra kvalite'. även om det kostar lite extra. Köpa över nätet skulle jag aldrig inte göra, jag vill se färgerna och känna kvalite'n, när jag lagt ner tid och arbete  på mina objekt.