Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettfrågor-o-svar
Läst 13102 ggr
[Dandelion1000]
5

Kolaomslag..

Jag har tänkt att göra kola till mina far-föräldrar och lägga i en söt burk.

Men frågan är bara hur slår man in kolan?

Vill ju inte att all kola ska bli en stor klump i burken. Har försökt vika lite med smörpapper (heter de så??) men har inte fått till det..

Någon som har tips?

// Kammi

velepa1986
0

Jag brukar använda smörpapper och sätta ett litet snöre runt, knyta en liten rosett. Jag har även provat folie men när vi öppnade dom så satt hälften av pappret kvar. Misslycade för mig, kanske var mina för kladdiga :)

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jag skulle nog prova med cellofan, finns ju på rulle för typ en tia och räcker till mååååånga kolor Tungan ute

[Dandelion1000]
0

Bra tips. Snor lite av varje tips, ska prova att slå in i cellofan och sen slå en rosett runt hela :)
Mycket pyssel men hoppas det blir fint

Saga85
1

Om man får problem med att smörpappret kletar fast kanske man kan testa att doppa/pudra kolan i lite florsocker innan man slår in den? Har inte testat det själv, bara en fundering.

Endroppeihavet
0

Jag brukar ta en eller två grader högre på temperaturen än vad de står på receptet och få brukar inte kolorna fastna i smörpappret. Ett annat trick är att ta lite olja på ett papper och dra över smörpappret, inte så det blir oljigt utan yttepyttelite. Detta bildar en hinna mellan kolan och pappret.

Det mest effektiva är ju dock att förvara kolorna kallt. Lägg presenten i kylen på en gång när de fått den!

Smörpapper är lättare att slå in i än cellofan och ger ett mer "rustikt" utseende.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

SusannAlg
0

gladpack vanligt plastfolie, är lättare än cellofan. Cellofan måste man ju tejpa annars vill dom öppna sej. Fast gladpack ser ju inte lika fint ut…. men man kan ju klistra på ex vis en guldstjärna…..

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

CarolineO
0

#6 Jag tänkte först på gladpack, men struntade i att skriva nåt eftersom det ser så skabbigt ut!
Celofan är mycket stiligare.

Vet inte varför, men jag har något emot gladpack till sådant, hehe… Tror inte ens en guldstjärna skulle ändra på det *s*