Vilka Doftoljor passar bäst?
Snabba frågor bara..
Såg att en webbutik rekomenderade och sålde en olja som var både irriterande för huden och miljöfarlig..en tvål ska väl ändå inte vara miljöfarlig?
Jag har köpt ett startkit med en olja som "bara" är irriterande för huden, men jag har massor av olika doftoljor hemma för värmeljuslampor, kan man använda dom?
Men jag vet att det bästa och mest kostbara är helt naturliga oljor, framtagna ur äkta vara, frågan är om de doftar precis lika mycket som de billigare?
Vet att äkta oljor har en speciell effekt på huden (mamma gör krämer), men jag har ingen aning om vart man får tag på äkta oljor till bättre pris här i sverige, mamma införskaffar alla oljor från hälsobutiker i Ungern.
Tackar för alla tips!
Varma Hösthälsningar // Andrea
Får jag fråga vad du ska ha oljan till? :)
#1 Tvål, väl?
#0 Kan du inte köpa lite olja genom din mamma då? Du har ju en jättebra kontakt där!
Eller kanske rent av få av henne? 
#1 Jo, det är till tvålgjutning.
#2 Den tanken slog mig inte ens. Lika bra o fråga med tanke på hur länge sen hon gjorde krämer.

Jag rekomenderar dig att bara använda massagearomaolja, för det är ju skitjobbigt om man tvättar sig och blir irriterad i huden..
#4,helt riktigt!Endast eteriska oljor,inte dom man har till värmeljuslyktor.De eteriska är dyrare men ist går det bara åt någon droppe så dom räcker länge.
#4+5 Tackar för tipsen!