Pyssel (papercrafting) + iller = kompitabelt??
Jag undrar om det är någon här på pyssel.ifokus som sysslar med papercrafting och även är husse/matte till iller? Har fått för mig att de gillar papper mer än pysslare?
Hallå! Yes, jag är illerägare ute i fingerspetsarna!
Jag har ingen erfarenhet av papercrafting alls, men jag förstod inte riktigt din fråga, men antar att du letade efter mönster så att du av papper kan vika en iller? 
Mvh/Cecilia
Hej! Nej, det var inte alls det jag menade, haha - men tack för länken. Vad jag menade var om det finns några tendenser hos illern, då de är så fruktansvärt nyfikna, till att knycka saker, ex papper att bädda med eller gummistämplar att tugga i sig och få uttaget av vet?
Emelie
#2 AHA 
JA, en del illrar älskar att samla på saker och vad det är som lockar varierar väldigt mkt från individ till individ. Saker som har ngn slags gummi på sig är ofta ett väldigt attraktivt föremål. Här hemma så snor dom allt ifrån strumpor, till skruvmejslar och lösliggande kablar. Du bör verkligen se upp med gummigrejjer i ditt hem för tyvärr så är främmande föremål en av de största orsakerna till att en iller går hädan. Fjärrkontroller kan vara populära, datamusar, skurvmejslar, gummistämlar, pennor med gummi, Ja, lsitan kan göras lång.
Papper är nog inget att oroa sig för eftersom en iller "boar" inte av sig själv. Jag har adlrig varit med om att någon iller snor saker och förflyttar dessa för att bygga bon. Utan det är ifall en tröja ligger på golvet och illern bestämmer sig för att ta en tupplur eller två. Är det tillräckligt bekvämt så kanske det blir favoritplatsen i hemmet