Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettfrågor-o-svar
Läst 3314 ggr
Lindali
2009-11-05 17:12
0

ProMarker-problem

Har ett problem…

Jag använder mig av stämpeldynan "versa color" svart.

När jag stämplar på papper (akvarellliknande papper) och ska färglägga med ProMarkers blöder de in i varandra.

Jag har låtit det torka flera dygn, och det funkar fortfarande inte.

ProMarkers är alkoholbaserade, och därför ska man ha en stämpeldyna som är vattenbaserad för att det ska funka..

Men för mig funkar det inte! Vad gör jag för fel??

www.lgsmycken.webs.com

www.mittlivsomlinda.blogspot.com

Puma77
2009-11-05 18:12
0

Versa color använder jag mest till texter eller om jag ska embossa. Vill jag ha ett motiv som jag ska färglägga navänder jag mig istället av memento tuxedo black och den funkar fint.

//Pia

[Daisy-Moa-Elsa]
2009-11-06 00:06
0

Har fått infon att man inte ska använda vattenlösliga just för de smetar ut, så jag använder VersaFine onyx black som är snabbtorkande och vattenfast (water resistent)

Lindali
2009-11-06 08:57
0

Det är så svårt det här. Alla säger olika. Men var inne i en pysselbutik här i stan, och vi testade. De menade att vattenfast stämpeldyna och ProMarkers inte gick ihop. Men eftersom inte min vattenbaserade fungerade heller så testade vi lite ihop. Och ingen av dem funkade….

Har aldrig hört att någon haft problem med detta,.. Är det jag som gör nå fel??

Var har ni köpt era?

www.lgsmycken.webs.com

[Daisy-Moa-Elsa]
2009-11-06 09:48
0

Hm, konstigt jag har köpt min Versafine på Panduro, i och för sig målar jag inte över konturerna utan försöker undvika dem. Har du provat att som "sudda" lite om det kletar för mycket med Promarker Blender? Blir ju inte perfekt kanske.

Finns säkert lika många tips som användare Skrattande Bäst att prova dig fram

Lindali
2009-11-06 13:54
0

Ja, med motiv som inte är så "pluttriga" går det till viss del undvika det, men hur kul är det? Då får ja kassera hälften av mina stämplar och knappt måla ända ut i kanten…

Jag och hon i pysselaffären trodde att de var pga att min stämpeldyna var gammal, så köpte en ny…Men det funkade inte heller.

Det enda jag kan göra är att embossa, men vill kunna göra med vanligt, blir så fint :)

www.lgsmycken.webs.com