Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketttvålar-skönhet
Läst 1844 ggr
razina1
0

Julklappstips sökes!

Ska satsa på att göra lite egengjorda julklappar i år. Min mamma älskar ansiktsmasker, scrub, alla möjliga badgrejer. Funderade på om man kunde göra dessa själv och packa ihop till ett fint litet set? Har ni recept eller tips blir jag jätteglad om ni vill dela med er =)

Levethia
0

Hej, skulle tipsa om att gå till närmsta bibliotek och kolla där efter böcker i det ämnet. Och ta reda på vad din mamma har för hudtyp, så kan du anpassa det lite mer också efter hennes behov och vad hon gillar fär dofter.

Sen tror jag säkert att det kommer några recept också.
Har en bok om sådan men den är tyvärr nerpackad sen jag fick lägenheten renoverad!

Men det enda recept jag har e det jag ahr i huvudet. så inga exakta detaljer på hur mycket det skall vara och kanske inte håller så pass länge.
Men det är Filmjölk + Havregryn och lite honung. Kommer inte ihåg vilken hudtyp det är till men det är en form av scrub.
Och sen kan man alltid göra eget rosen vatten.

rosen vatten på flaska + kokat vatten och sen blanda och låt det svalna, som man sedan baddar ansiktet med som rengöring efter en mask eller scrub.

Sen kan du göra ett spa paket åt henne , göra en liten fin korg ihop med scrub,ansiktsvatten, ansiktsmasker och sen en fin hudlotion för ansiktet.
( fast antar att du hade tänkt på det) *kan va trevligt med en olje lampa och ngn doftolja till*
Och sen är de flesta ansikts prdoukter man gör själv en färsk vara så håller inte så där jätte länge och skall förvaras kallt, precis som alla andra hudprodukter.

Medarbetare på Science Fiction

razina1
0

Åh, tack så mycket för tipsen! Skrattande

Finns det färdigt rosenvatten att köpa alltså som man blandar med kokat vatten, eller är det rosenblad man ska ha?

Har googlat runt lite och hittat recept på badbomber jag funderar på att göra, och dessa borde väl hålla sig ett bra tag eftersom de är "torra"?

Ja, jag tänkte göra en liten fin korg med olika härliga saker.

Jag är ju gärna ute i god tid, men som du skrev är ju de flesta saker en färskvara så jag kanske får vänta med vissa saker till strax innan jul Glad

Levethia
0

Ja badbomber går väll att göra ett tag innan. Annars borde det stå att dem e bara färska ett tag :)
Har aldrig gjort badbomber.

Ja det finns färdigt rosenvatten i de flesta affärer faktiskt. men det e ju koncentrerat tror jag.
Har ialla fall alltid blandat det med uppkokt vatten.
Och man kan väll koka med rosor också , bladen .. men det har jag inte testat ?

Sen kan du alltid blanda Oliv Olja med grovsalt, underbar hand och fot peeling, lite kletigt men man blir super len Tungan ute

Medarbetare på Science Fiction