Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettbarnpyssel
Läst 10970 ggr
isnornin
8

Halloween pyssel

Jag o mina barn har börjat pyssla till halloween, spindlar, fladdermöss mm. Brukar ni pyssla inför Halloween??

MVH Isnornin

Nettan_L
0

Nej, det brukar vi inte men mina barn gillar att klä ut sig för att ha party el knacka dörr på våran gård :) Tycker personligen att det är för kort tid för att ha framme saker men min granne som bott i USA har hur mkt som helst hemma så man knappt kommer in för allt spindelnät dem satt upp, hehe!

isnornin
0

haha vad kul! Mina barn ska ha en liten fest för sina väninnor… Jag tycker att det är kul jag med att klippa o klistra massor med glitter ska det vara;))

MVH Isnornin

Leoponken
0

Jag brukar pyssla lite till halloween, jag och min mamma alltså.. Ibland gör jag det på skolan. Halloween är en rolig högtif, tycker jag!

parsley
0

Vi brukar äta "halloweenmat" hemma. Svarta sopsäckar på bordet, lite levande ljus och "monstermat", som  t ex smögåsar med monsteransikten av korv och grönsaker, grönt potatismos, ketchupblodiga korvar (med tanke på hur barnen varit den senaste tiden, så ska jag servera prinskorv med ketchup och säga att det är avklippta snoppar med blodOskyldig), glass med coca-cola, muffins dekorerade med halloweengodis, marshmallows omgjorda till spöken och vad man nu kan komma på.

isnornin
0

ja vist är det kul;) Mina flickor vill ha döskalle pizza;) ögon muffins gjorde jag förut.

Jag har gjort konfetti att ha på bordet, svart o orange solar o månar. Spindlarna blev roliga;)

MVH Isnornin

CarolineO
0

Jag pysslar inte så mkt inför halloween… men jag  tycker det är skoj att göra vid pumpor och ställa ut.  Men om jag ska ha fest eller så, så brukar jag dekorera lite mer… fingervirka o hänga upp och lite så…

isnornin
0

Jag tänkte sy en liten påse/väska till min lilla dotter som hon kan ha med sig när hon går ut och godis eller busar.

MVH Isnornin

Iram
0

Om jag har festligheter på Halloween blir det en del pyssel innan. Ett år gjorde jag ett halloweenträd. Jag tog en lagom stor knotig kvist och gjorde fast den i en bräda så att den kunde stå upp som ett litet träd. Sedan målade jag "trädet " svart och dekorerade med spindelväv, spindlar och rött garn. Vid roten av trädet satte jag miniatyrer av en kittel, en kvast och en trollstav.

Annars har jag gjort lite barngrejer som maränger formade som benknotor, efterrätt av päronhalvor målade med choklad till döskallar och liknande… Är sugen på att göra spöken av gipsbindor eller papier maché och hänga upp lite varstans.

Till halloweenmiddag blir det fint om man dukar med en "duk" av svart eller vinröd sammet och sedan slösar med ljusstakar och kandelabrar. Gärna en kittel också…

isnornin
0

Jag ska ut strax och plocka några kottar o göra lite fler häxor, ska försöka mig på en nyponkrans, det är så trist lite med rönnbär annars är det ett måste för min del att trä på tråd o hänga upp. Det finns inte många kastanjer här… ska ut och spana, annars när vi har varit i Norrköping o hälsat på då brukar vi plocka, de ligger över allt:) Löv o mossa ska jag också ut o plocka.

Sen blir det så klart utskuren pumpa men det blir senare!

Iram har du någon bild på ditt träd, det hade varit kul o se??

MVH Isnornin

madde91
0

nja inte så mycket pyssel och sådan till halloween, mer till julen blir det för mig. Men en och annan pumpa skär men ju ut och ställer på balkongen med ljus i :)

isnornin
0

Jag har tänkt ha en liten fest på Halloween, det vore roligt med flera idéer på dekorationer mm!!

MVH Isnornin

Elisabeth-J
0

Tips på kuslig mat: Ta prinskorvar och gör dom till fingrar. Använd mandel som du sticker i som nagel och skär skåror så ser det riktigt läskigt ut, stek dom i ugnen. Grön spagetti eller ris som maskar (karamellfärg) och tomatsås som blod.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

isnornin
0

haha, bra tips:))

MVH Isnornin

CarolineO
0

Ojoj, du har varit med innan hör jag *s*   Jättebra tips! Det ska jag göra!! =0)

Birdiegumman
0

Jag brukar pynta lite med halloween saker hemma. Ibland blir det bara en pumpa av stengods, andra gånger blir det lite mer. Jag tycker halloween är en störtskön helg. Gillar starkt mystiken och den färgsprakande hösten. Önskar jag hade barn som jag kunde pyssla tillsammans med och som uppskattade att man pyntar inför halloween. Sambon tycker mest bara att det är kommerciellt jippo Gråter

Kittentotts
0

Jag brukar pynta med spindlar & fladdermöss, sen hänger vi spindelnät runtomkring. Utanför står naturligtvis pumpan och lyser.På lördag ska ungarna ha Hallowenfest i vår kvarterslokal i området.

Lite lagom o lätt tar vi på detta med Hallowen, men julen tar vi stort med massa mys.

isnornin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en spindel vi har gjort, den är redo för fest:)

MVH Isnornin

fiorano
1

Häftig spindel.Hur gjorde ni?

SaJo123
1

Snart dax att ta fram min keramikpumpa. Förra året hade vi spindelväv på altandörren med plastspindlar i. Rönnbär ska jag gå ut och plocka. Det är ju jättefint att föra girlanger av. Man får muntra upp hösten så gott det går! :-)

CarolineO
0

Jag älskar Halloween!! Särskilt festerna… Men så e jag lite "barnslig" också, och gillar att klä ut mig Skrattande

Annars tycker jag att Halloween är en av de mysigaste högtiderna. Lite mörkt och ruggigt, som man lyser upp med en massa ljus!
Mitt dim-maskin kommer göra sig fint till halloween Skrattande

Tiana
0

Ett annat exempel på läskig mat är blomkål och röd karamellfärg. Ni kan nog räkna ut vad det blir ;)

MadebyM
0

Jag o in dotter ska måla gamla syltburkar för att hänga/ställa ute till Halloween, fint att tända ljus i nu när mörkret är här.

RavenTheAngel
0

kan ni ej visa mer bilder på era saker ni gjort?Skäms

*nyfiken i en strut*