Kyddfyllning ..pyssel !!?
Hej !
vet ej om jag lägger mitt inlägg/fråga i rätt forum ?
Men jag försöker här !
Det verkar finnas ganska många som pysslar och sånt här så jag tänkte fråga er .. var kan man köpa kuddfyllning/kuddstoppning ??
Ska sy egna kuddar men vet ej var jag ska få tag på fyllning/stoppning ??
Har kollat både på panduro (hemsida …etc) och på jysk !!
Men dem har inget ??
Har bara hittat filtvadd och det är jag ej intresserad av !
Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få !!
#0 Det absolut billigaste som du kan hitta i stoppningväg är hos Ikea. Deras billigaste kudde kostar 12kr tror jag om jag inte minns fel. Och den fyllningen är toppen till kuddar, bäddar etc :)
Helt rätt forum, du är så välkommen så :) visa gärna dina alster sen!

Tänkte också på IKEA, sedan kan man även köpa deras billiga täcken, den stoppningen är perfekt den också =)
// Liinda

tack för svar :)
hur stor kudde tror ni den stoppningen/fyllning räcker till??
Ska sy 2 st lite speciella 60cmx60cm kuddar !
Finns det andra ställen än ikea?

annars så köper man vanlig lös stoppnig på tyg affärer.
Förr köpte jag också i tygaffären här hemma, men sen upptäckte även jag IKEA. Blir mkt billigare!
Säger som flera Ikeas kuddar är billigaste, de höjt dem från 12 kr till 15 kr men det överlever man. När jag gjort 40*40 kuddar tror jag att jag använde en Ikeakuddes fyllning till en, om jag inte minns tokgalet

Jag bor i Malmö och känner inte till några direkta syaffärer??
Har kollat på stoff och still här i malmö som är en sorts syaffär … dem har bara filtvadd :(
Jag ska sy 2 stycken rätt så stora kuddar (ca:60cmx60cm) jag vill dem ska vara ganska fluffiga och inte platta !
Jag vill att kudden ska vara mellanhård i "mjukhet" eller vad det heter! (dem ska vara myskuddar som ska användas till ryggen vid läsning med mera )
Ni som inte är gröngölingar som jag med pyssel och att sy etc … hur gör man om ska ska använda täcken till fyllning ??

du använder dej ju bara utav själva "stoppningen". så töm täcket/kudden och stoppa in det i dina kuddar istället.

man kan väl bara "tömma" lägga över om det är dun/fjäder fyllt täcke eller kudde?
Jag har 3 gamla billiga täcke som är gjora av Syntetmaterial
Kan man använda dem till stoppning/fyllning ?
Och hur gör man med täckena isåfall ?? klipper dem till remsor elle r??

Klart man kan använda gamla täcken också =)
Ja du klipper bara upp täckena och leker med fyllningen ;)
// Liinda
Tygaffärer brukar sälja stora påsar med fyllmaterial - det blir jämförelsevis dyrt dock. Kuddar/täcken som nämndes tidigare är bra alternativ!
Även Jysk har enkla kuddar med syntetfyllning (19.95 kr) köpte just idag eftersom IKEA är för långt borta… bra för all form av stoppning/fyllning. De är 40x60cm tror jag så kanske behöver du då köpa tre för dina två tilltänkta 60x60 kuddar - beroende på hur pass hårdstoppade de ska vara.
Rekommenderar syntetfyllning. Senast jag slaktade gamla kuddar med dun/fjäder, så hade jag dun verkligen överallt, fast jag var försiktig. Då svor jag på att aaaldriiiig göra så mer.
Men det blev bra kuddar.
#13 Haha! Jag brukar massakrera mina kuddar med dun utomhus. Då blir fåglarna också glada när de kan bygga hus av dem 
#13 BLÄEH! JAG KOMMER SJÄLV IHÅG DEN KÄNSLAN
ALDRIG IGEN!